Liit: teekasutustasu mõjutab enim väiksema massiga veokeid ({{commentsTotal}})

Valitsuskabineti heakskiidu saanud veokite teekasutustasu kehtestamine kergitab märgatavalt Eesti autovedajate maksukulusid, kuid sunnib samas ka välismaiseid vedajaid Eesti teede kasutamise eest maksma. Autoettevõtete Liidu hinnangul mõjutab maks enim väiksema massiga veokeid.

Veoautole täismassiga 3,5-12 tonni on päevaseks tasumääraks eelnõu kohaselt kavas kehtestada üheksa eurot ning aastaseks tasumääraks kuni 500 eurot. Üle 12-tonnise massiga veoauto määrad on vastavalt 10-12 eurot ja 600-1300 eurot, vahendas "Aktuaalne kaamera".

Autoettevõtete Liidu hinnangul polnud aga eelmise aasta lõpus, kui majandusminister Kadri Simson eelnõu kooskõlastusringile saatis, n-ö väiksemate veoautode maksustamisest juttugi.

"Küsisime Euroopa Komisjoni käest luba sellise erandi rakendamiseks, aga Komisjoni ei veennud meie argumendid. Seetõttu tuleb teekasustasu ka alates 3,5 tonnist," selgitas majandusministeeriumi teedeosakonna teedetalituse juhataja Lauri Künnapuu.

Autoettevõete Liidu juhi Villem Tori sõnul kasutatakse väiksema täismassiga veoautosid tihti vaid Eesti-sisetel vedudel. Just sellistele vedajatele olekski olnud erisus mõeldud.

"Teekasutustasu rakendamine mõjutab neid kõige enam, sest nemad maksavad sisuliselt ikkagi aastamaksu, välisriiki tööle minevad vedajad maksvad seda ainult siis, kui nad riiki sisse tulevad. Paljud riigid Euroopa Liidus on sisevedajatele rakendanud teatud soodustusi, et see maks ei oleks võimalikult koormav," rääkis Tori.

Uus maks tõstab oluliselt auto kulusid, nentis Tori. Näiteks 52-tonnise täismassiga raskeveok maksab maksudena aastas ligi 50 000 eurot, sellest 44 tuhat moodustab aktsiis.

"See summa hakkab muutuma vedajale juba äärmiselt koormavaks ja teatud mõttes võib tekkida isegi kahtlus selles osas, et sellisest maksust hakatakse kõrvale hiilima," arvas Tori.

Künnapuu sõnul on aga näiteks üle 12-tonnise massiga auto Eesti tasumäärad võrreldavad naaberriikide omadega.

"Lätis on näiteks kasutustasu määr sarnastele veokitele 450-800 eurot, Leedus 750-1050 eurot. Eesti on põhimõtteliselt Leeduga samas suurusjärgus," ütles Künnapuu.

Tori lisas veel, et üldiselt olid meie autottevõtted maksu kehtestamise poolt. Nüüd peavad välismaised vedajad vähemalt Eesti teede kasutamise eest maksma hakkama.

Transporditaristu korrashoiuks mõeldud maks hakkab kehtima järgmisest aastast.

Toimetaja: Merili Nael



proovisproovis

Fotod ja video: Tallinna staadionitel algasid tantsupeo proovid

Tallinnasse kogunes 585 tantsu- ja võimlemisrühma ligi 8500 esinejaga, sest staadionitel algasid teisipäeval kuni tantsupeo proovid.

Uuendatud: 19:27 
INTERVJUU
Venemaa suursaadik Aleksandr Petrov.Venemaa suursaadik Aleksandr Petrov.
Vene suursaadik: sanktsioonid on halvasti mõjunud nii Eestile kui Venemaale

Vene Föderatsiooni suursaadik Aleksandr Petrov tunnistas ERR-ile antud lühiintervjuus, et kui vahepeal oli Eesti ja Venemaa suhetes paranemise märke, siis viimaste sündmuste valguses on suhted taas halvenenud.

Mupo palub abi Tallinnas Pirital inimesi ründava kurja koera tabamisel

Tallinna munitsipaalpolitsei palub abi, et tabada Pirita-Viimsi kandis liikuv ning inimesi ründav koer.

ERR Multimeedia reportaaž
Kanepi sigareti keeramineKanepi sigareti keeramine
Cannabistrood ja tüütud libadiilerid ehk hoiatus turistilt turistile

Lääne-Euroopa riikide kanepipoliitika on olnud laveeriv, mistõttu valitsevad õhtumaades kanepitarbimist tolereerivad, kuid taimekasvatust keelavad hallid seadused, millest lõikab kasu otseselt või kaudselt organiseeritud kuritegevus. Oma kogemust Euroopa praeguse kanepikultuuriga jagab ERR Multimeedia reporter Allan Rajavee.

PIKK JA HUVITAV LUGEMINE
Intervjuu | Eesistumise korraldamine on kui suure sünnipäeva plaanimine

Toomas Tirs on Eesti eesistumise korraldusmeeskonna logistikajuht, ta teab, kuidas hakkab välja nägema Kultuurikatel, mis juhtub, kui Tallinna suunduv lennuk hoopis Tartus peab maanduma ning sedagi, millised on VIP-e sõidutavate autode turvanõuded. Kümme päeva enne suure avalöögi andmist oli ERR.ee-l võimalus veeta pärastlõuna Tirsiga.

On lõpetamiste hooaeg. Sel puhul portreteeris ERR.ee kaheksat lõpetajat üle Eesti, põhikoolist magistrantuurini välja. Millised on noorte plaanid, soovid ja mõtted? Edasi lugema
Real Time Web Analytics