Liit: teekasutustasu mõjutab enim väiksema massiga veokeid ({{commentsTotal}})

Valitsuskabineti heakskiidu saanud veokite teekasutustasu kehtestamine kergitab märgatavalt Eesti autovedajate maksukulusid, kuid sunnib samas ka välismaiseid vedajaid Eesti teede kasutamise eest maksma. Autoettevõtete Liidu hinnangul mõjutab maks enim väiksema massiga veokeid.

Veoautole täismassiga 3,5-12 tonni on päevaseks tasumääraks eelnõu kohaselt kavas kehtestada üheksa eurot ning aastaseks tasumääraks kuni 500 eurot. Üle 12-tonnise massiga veoauto määrad on vastavalt 10-12 eurot ja 600-1300 eurot, vahendas "Aktuaalne kaamera".

Autoettevõtete Liidu hinnangul polnud aga eelmise aasta lõpus, kui majandusminister Kadri Simson eelnõu kooskõlastusringile saatis, n-ö väiksemate veoautode maksustamisest juttugi.

"Küsisime Euroopa Komisjoni käest luba sellise erandi rakendamiseks, aga Komisjoni ei veennud meie argumendid. Seetõttu tuleb teekasustasu ka alates 3,5 tonnist," selgitas majandusministeeriumi teedeosakonna teedetalituse juhataja Lauri Künnapuu.

Autoettevõete Liidu juhi Villem Tori sõnul kasutatakse väiksema täismassiga veoautosid tihti vaid Eesti-sisetel vedudel. Just sellistele vedajatele olekski olnud erisus mõeldud.

"Teekasutustasu rakendamine mõjutab neid kõige enam, sest nemad maksavad sisuliselt ikkagi aastamaksu, välisriiki tööle minevad vedajad maksvad seda ainult siis, kui nad riiki sisse tulevad. Paljud riigid Euroopa Liidus on sisevedajatele rakendanud teatud soodustusi, et see maks ei oleks võimalikult koormav," rääkis Tori.

Uus maks tõstab oluliselt auto kulusid, nentis Tori. Näiteks 52-tonnise täismassiga raskeveok maksab maksudena aastas ligi 50 000 eurot, sellest 44 tuhat moodustab aktsiis.

"See summa hakkab muutuma vedajale juba äärmiselt koormavaks ja teatud mõttes võib tekkida isegi kahtlus selles osas, et sellisest maksust hakatakse kõrvale hiilima," arvas Tori.

Künnapuu sõnul on aga näiteks üle 12-tonnise massiga auto Eesti tasumäärad võrreldavad naaberriikide omadega.

"Lätis on näiteks kasutustasu määr sarnastele veokitele 450-800 eurot, Leedus 750-1050 eurot. Eesti on põhimõtteliselt Leeduga samas suurusjärgus," ütles Künnapuu.

Tori lisas veel, et üldiselt olid meie autottevõtted maksu kehtestamise poolt. Nüüd peavad välismaised vedajad vähemalt Eesti teede kasutamise eest maksma hakkama.

Transporditaristu korrashoiuks mõeldud maks hakkab kehtima järgmisest aastast.

Toimetaja: Merili Nael



JRC ehk Join Research Centre töötab küll Euroopa Komisjoni jaoks, kuid pakub ka võimalusi rahvusvahelisteks projektideks, pöörates viimasel ajal tähelepanu Põhja-Euroopale ja noortele teadlastele.

Virtuaaltuur: ERR Novaator Itaalias 2000 töötajaga teaduslinnakus

Põhja-Itaalias Ispras asuv teaduslinnak on kui riik riigis: ranged turvanõuded piiravad ligi 2000 töötajaga keskusele ligipääsu. Itaalias asub JRC ehk Joint Research Centre'i vanim osa, milles töötavad teadlased uurivad Euroopa Liidu jaoks olulisi teemasid lagunevast tuumareaktorist autode heitgaaside, meekoostise ja küberkaitseni.

uudised
Peaminister Jüri Ratas Euroopa Ülemkogul.

ERR Brüsselis: Euroopa juhid ootavad Suurbritannialt tagatisi

Reedel kohtunud Euroopa juhid leidsid, et Brexiti kõnelustes saab parimal juhul jõuda kokkuleppele detsembriks, kuid selleks on vaja Suurbritannial leppida esmalt kokku rahaliste kohustuste osas. Neljapäevasel õhtusöögil oli arutlusel liitumiskõneluste peatamine Türgiga, kuid inimõiguste rikkumistest hoolimata pole selleks riigipeade seas piisavat üksmeelt.

Isiklik ruum

Lift ja kinganinad – kogu tõde personaalsest ruumist

Sõnuseletamatu ebamugavustunne, tahe põgeneda kaugele-kaugele, ehk isegi soov virutada sinust kümne sentimeetri kaugusel seisvale inimesele vastu vahtimist – meid ümbritseva nähtamatu mulli sisse tungimine võib viia meeleheitlike mõteteni! Tehku seda liftis eelmise päeva pohmaka järele lehkav turjakas hiiglane või õhtusel kokteilipeol ühe klaasi liiga palju võtnud modell. Kuid mis meid oma liigikaaslaste läheduse juures ikkagi nii palju heidutab?

ela kaasa eksperimendile!
Intervjuu rambivalguses.

Teaduskommunikatsioon: kaheksa soovitust alustavale teadlasele

Kaasaegse teadlase rolliks ja kohustuseks on lisaks teaduse tegemisele ka teadmiste levitamine, õppetöö läbiviimine ja ühiskondlikus debatis osalemine. Avalikkuse ootused ülikoolidele ja akadeemilistele töötajatele on kõrged. Kuidas ikkagi suhelda meediaga nii, et ajakirjaniku poolt avaldatud teaduslugu oleks huvipakkuv, korrektne ja ka teadlane lahkuks koostööst rahuloleva osapoolena?

Sügisest on Eestis 213 omavalitsuse asemel 79.

Kiirotsing: mis saab koduvalla nimeks pärast haldusreformi?

Sel nädalal selgus lõplikult, millised vallad omavahel liituvad ning mis saab uute valdade nimeks. Pärast kohalike omavalitsuste valimisi sel sügisel jõustub haldusreform ning varasema 183 valla asemel jääb järgi 64. Linnade arv väheneb poole võrra ehk 30-lt 15-le. Mis on uute valdade nimed ja kas maakondlik kuuluvus on endine? Seda näeb allolevast otsingust.

ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: