Venemaa autojuhid protestivad streigiga riigiteede kasutustasude vastu ({{commentsTotal}})

Venemaa veoautojuhid plaanivad aprillis korraldada üleriigilise streigi, et protestida riigiteede kasutustasu tõstmise vastu. Valitsus järele ei anna ja väidab, et kogutav tasu läheb teede renoveerimiseks, sest asfalt laguneb suurte veokide rataste all.

Venemaal on umbes kuussada tuhat raskeveokit. Enamik neist kuulub eraettevõtjatele. Just nemad kavatsevadki võidelda Venema valitsuse vastu, kes tahab tõsta riigiteede kasutustasu.

"98 protsenti inimestest toetavad meid. Autojuhid on valmis seisma ja seisavad, nad võitlevad lõpuni. Peale selle hakkasid juba sel nädalal meiega liituma suured ja keskmised firmad. Need on firmad, kus on 20-30 autot. Nad panevad uksed kinni ja saadavad inimesed tasustamata puhkustele," rääkis Venemaa veoautojuhtide ühenduse juhatuse liige Sergei Vladimirov.

Protestijate peamine nõue on kaotada poolteist aastat tagasi sisse viidud Platoni süsteem, mis vastutab teede kasutustasu kogumise eest. Alates 15. aprillist on tasu praeguse pooleteise rubla asemel kolm rubla ja kuus kopikat kilomeetri eest ehk umbes viis eurosenti. Võib küll tunduda väike summa, kuid veondus on Venemaal juba praegu kahjumlik. Autojuhtidel tuleb lisaks tulu- ja transpordimaksule tasuda ka kütuseaktsiisi.

"Me rääkisime alguses, kui Platon sisse seati: lisage pigem paar rubla aktsiisile! Sellest piisaks, et ilma Platonita hakkama saama. Aga ei! Tõsteti aktsiisi ja veel seati sisse Platon. Ja aktsiisile ei lisatud mitte kaks, vaid neli rubla, kui ma ei eksi. Neli rubla aktsiisi juurde! Ja me kõik maksame seda. Kuidas inimesed peavad töötama? Kõik läheb kallimaks," rääkis Dagestani veoautojuhtide ühenduse esindaja Rustam Mallamagomedov emotsionaalselt.

Aprilli alguseks planeeritud autovedajate streik võib organisaatorite sõnul mõjutada kõiki Venemaa elanikke.

"Streik kestab vähemalt ühe kuu. Põhjus on lihtne. Me saame aru, et kui me seisame kaks päeva, kaup kauplustes otsa ei saa. Võib-olla ainult kiiresti riknev kaup. Sellepärast see ongi pikk streik," põhjendas Venemaa veoautojuhtide ühenduse esimees Andrei Bažutin.

Valitsus väidab, et lisatasu läheb teede mastaapsele remondile kogu Venemaal. Autojuhid aga jäävad oma arvamuse juurde.

"Sellises majandusolukorras, kuhu meid on aetud, autovedaja töötada ei saa. Ja seda segadust ei tekitanud meie, seda tegi transpordiministeerium," rõhutas Bažutin.

Organisaatorite sõnul on autojuhid valmis ka enamaks kui vaid streik. Ollakse valmis minema miitingutele ja ka blokeerima veokitega teid.

Toimetaja: Merilin Pärli



proovisproovis

Fotod ja video: Tallinna staadionitel algasid tantsupeo proovid

Tallinnasse kogunes 585 tantsu- ja võimlemisrühma ligi 8500 esinejaga, sest staadionitel algasid teisipäeval kuni tantsupeo proovid.

Uuendatud: 19:27 
INTERVJUU
Venemaa suursaadik Aleksandr Petrov.Venemaa suursaadik Aleksandr Petrov.
Vene suursaadik: sanktsioonid on halvasti mõjunud nii Eestile kui Venemaale

Vene Föderatsiooni suursaadik Aleksandr Petrov tunnistas ERR-ile antud lühiintervjuus, et kui vahepeal oli Eesti ja Venemaa suhetes paranemise märke, siis viimaste sündmuste valguses on suhted taas halvenenud.

Mupo palub abi Tallinnas Pirital inimesi ründava kurja koera tabamisel

Tallinna munitsipaalpolitsei palub abi, et tabada Pirita-Viimsi kandis liikuv ning inimesi ründav koer.

ERR Multimeedia reportaaž
Kanepi sigareti keeramineKanepi sigareti keeramine
Cannabistrood ja tüütud libadiilerid ehk hoiatus turistilt turistile

Lääne-Euroopa riikide kanepipoliitika on olnud laveeriv, mistõttu valitsevad õhtumaades kanepitarbimist tolereerivad, kuid taimekasvatust keelavad hallid seadused, millest lõikab kasu otseselt või kaudselt organiseeritud kuritegevus. Oma kogemust Euroopa praeguse kanepikultuuriga jagab ERR Multimeedia reporter Allan Rajavee.

PIKK JA HUVITAV LUGEMINE
Intervjuu | Eesistumise korraldamine on kui suure sünnipäeva plaanimine

Toomas Tirs on Eesti eesistumise korraldusmeeskonna logistikajuht, ta teab, kuidas hakkab välja nägema Kultuurikatel, mis juhtub, kui Tallinna suunduv lennuk hoopis Tartus peab maanduma ning sedagi, millised on VIP-e sõidutavate autode turvanõuded. Kümme päeva enne suure avalöögi andmist oli ERR.ee-l võimalus veeta pärastlõuna Tirsiga.

On lõpetamiste hooaeg. Sel puhul portreteeris ERR.ee kaheksat lõpetajat üle Eesti, põhikoolist magistrantuurini välja. Millised on noorte plaanid, soovid ja mõtted? Edasi lugema
Real Time Web Analytics