Ekspress Grupp maksab 1,8 miljonit eurot dividende
Ekspress Grupi juhatus tegi nõukogule ettepaneku maksta dividende kuus senti ühe aktsia kohta ehk kokku 1,8 miljonit eurot.
Ekspress Grupp andis oma majandusaasta aruandes teada, et 2016. aasta oli edukas, käive kasvas võrreldes aasta varasemaga kaks protsenti 62,8 miljoni euroni ja amortisatsioonieelne kasum kasvas kaheksa protsenti 8,5 miljoni euroni.
Meediasegmendi käive kasvas aastaga 42,2 miljoni euroni ehk kuus protsenti, sh tulu digitaalsetest ja online-kanalitest kasvas 12 protsenti. Kontserni kogutuludest moodustab see 30 protsenti.
Grupi teatel kasvas ka trükimeedia, mille kasvu veavad eelkõige tellimus- ja üksikmüük, kuigi keskmised tiraažid on langevas trendis.
Trükiteenuste segmendis jätkub madalseis, millega kaasnenud tugev hinnakonkurents vähendas ettevõtte tulusid ühe protsendi võrra, mis tõi kaasa ka kasumlikkuse ja käibe kukkumise ning jäi prognoosist viie protsendi võrra allapoole.
Eduka aasta tulemusel tegi juhatus nõukogule ettepaneku maksta 2016. aasta eest dividende kuus senti ühe aktsia kohta ehk kokku summas 1,8 miljonit eurot.
Delfi Läti kasvatas käivet kümme protsenti 3,4 miljoni euroni ja nende amortisatsioonieelne ärikasum kasvas 37 protsenti 413 000 euroni.
Ekspress Meedia käive kasvas võrreldes aasta varasemaga viis protsenti ja ulatus üle 19,1 miljoni euro. Sellest Delfi online'i ja digitaalsed tulud kasvasid 13 protsenti, ulatudes 7,3 miljoni euroni. Kasvas ka printreklaam kolm protsenti. Digitellijate arv kasvas 30 protsenti. Seevastu amortisatsioonieelne ärikasum langes aastaga 24 protsendi võrra.
Ajakirjade Kirjastuse käive kasvas kümme protsenti 9,5 miljoni euroni ja kasum 39 protsenti 1,1 miljoni euroni, mille taga on suurenenud tooteportfell, kuivõrd ettevõte soetas nädalakirja Naisteleht ning ajakirjad Nipiraamat ja Müstiline Ajalugu.
Trükitööstussegmendis oli ettevõttel taas keeruline aasta. Trükikoja Printalli käive langes aastaga ühe protsendi, 25,6 miljoni euroni. Kasum kukkus kuus protsenti, 4,6 miljoni euroni. Paremat aastat ei ennustata ka tänavuseks.
Meediasegmendis ootab ettevõte tänavuselt aastalt 4-5-protsendilist käibe ja amortisatsioonieelse kasumi kasvu.
Toimetaja: Merilin Pärli