Kemikaalilekkega seoses alustati kriminaalmenetlust
Keskkonnainspektsioon alustas kriminaalmenetlust, et selgitada välja esmaspäeva õhtul Sonda ja Tapa jaamas tekkinud kemikaalireostuse asjaolud.
Kriminaalmenetlus on alustatud karistusseadustiku paragrahvi alusel, mis käsitleb kemikaalide ja jäätmehoolduse nõuete rikkumist ettevaatamatusest. Menetlust juhib Viru ringkonnaprokuratuur.
Kauba saatedokumentide järgi on tegu ohtlike kemikaalide hulka klassifitseeruvate ainete seguga. Keskkonnainspektsiooni tellimusel võtab keskkonnauuringute keskuse (KUK) labor teisipäeva jooksul reostuskohtadest proovid, samuti võetakse proovid tsisternidest. Pärast analüüsitulemuste selgumist saab täpsemalt öelda kemikaali koostise.
Terviseameti mürgistusteabekeskuse hinnangul ohtu inimeste tervisele hetkel ei ole, kuid kui kellelgi on kaebusi või kahtlusi võimaliku mürgistusohu osas, võib konsulteerimiseks helistada mürgistusinfoliinile 16 662.
Keskkonnainspektsioon koos keskkonnaameti ja keskkonnaministeeriumi ametnikega tegelevad praegu reostuse ulatuse ja keskkonnaohu hindamisega. Reostusega kaasneb oht veekeskkonnale, eelkõige põhjaveele. Kuna vesi liigub pinnases suhteliselt aeglaselt, siis loodetakse ohtu ennetada.
Keskkonnainspektsioon vahetab infot ka kohalike omavalitsustega.
Tekkinud reostuse koristamist korraldab Eesti Raudtee.
Reostus avastati esmaspäeva õhtul Sonda raudteejaamas ja hiljem ka Tapa raudteejaamas. Suurem leke oli Sondas, kus esialgsete hinnangute järgi valgus tsisternvagunist välja kuni 50 tonni kemikaali. Täpsemad kogused selguvad pärast tsisternide tühjaks pumpamist.
EVR Cargo: leke pidi tekkima rongi liikumise ajal
EVR Cargo teatas, et esmaspäeval tehtud kontrolli käigus ei tuvastatud rongi vagunitel leket ega muid kõrvalekaldeid.
Praeguseks on ettevõtte teatel kõik rongikoosseisu kuulunud 36 tsisternvagunit koos asjatundjate komisjoniga üle kontrollitud ja võimalike täiendavate lekete oht minimeeritud.
Ettevõtte kinnitusel tehakse rongile alati väline ülevaatus, mille käigus kontrollitakse visuaalselt vagunite tehnilist korrasolekut, sealhulgas seda, et kaup ei leki, luugid, ventiilid on kinni ja tolliplomm on kohal. Lisaks teeb EVR Cargo peale rongi formeerimist piduriproovi. Kõik need protseduurid viidi läbi ka kõnealuse rongi puhul ning selle väljasaatmisel mingeid kõrvalekaldeid ei tuvastatud.
EVR Cargo hinnangul pidi leke tekkima sel ajal, kui rong liikus.
EVR Cargo sai kaubaga laetud tsisternid Kohtla jaamast esmaspäeval kell 15.16. Kauba laadimine oli toimunud Eestis, veodokumendid vormistati samal päeval kell 14.
Lastina oli EVR Cargole teatatud, et tegemist on "muude aromaatsete süsivesinike segudega, mille mahust 65% või enam (k.a. kaod) destilleerub 250˚C juures". Seda kaupa on EVR Cargo vedanud mitme aasta vältel.
Toimetaja: Merili Nael