Fotod ja kavandid: Tallinna sadamaala ideekonkursi finaali jõudnud tööd ({{commentsTotal}})

{{1493808900000 | amCalendar}}

Tallinna Sadam avalikustas kolm arhitektuurset lahendust, mis jõudsid sadamaala masterplaani ideekonkursi lõppvooru. Milline tuleb ellu viidav lahendus, loodetakse lukku lüüa septembriks.

Tallinna Sadama välja kuulutatud masterplaani ideekonkrusil osales kuus pakkumist, millest žürii koosseisus linnaarhitekt Endrik Mänd, arhitektide liidust volitatud arhitektid Peeter Pere ja Ülar Mark, Tallinna Sadama juhatuse esimees Valdo Kalm (esimees) ja Tallinna Sadama infrastruktuuri arendusjuhtaja Hele-Mai Metsal valisid välja kolm. Tööd jätkatakse Alver Arhitektide, Kavakava ja Alejandro Zaera-Polo & Maider Llaguno Architecture ühistöö (Eesti ja Suurbritannia) ja Zaha Hadid Architectsi (Suurbritannia) kavandiga.

Edasi tuleb väljakuulutamiseta läbirääkimistega riigihange, millele saab pakkumisi esitada juuni lõpuks. Septembriks loodab Tallinna Sadam masterplaani lahenduse ära otsustada.

Zaha Hadid Architectsi kavandi "Streamcity" tugevusena tõi üksmeelne žürii välja kõige uuendusmeelsemad ja üllatavamad lahendused, Alver Arhitektide töö "MMUF" väärtuseks on ajalooliste ehitiste ja tänavatega arvestamise ning Kavakava ja Alejandro Zaera-Polo & Maider Llaguno Architecture ühistöös "Tõus ja Mõõn" võlus žüriid funktsionaalsus ja geomeetrilisus.

Žürii esimees Valdo Kalm tõdes, et žürii töötas väga sisuliselt ja üksmeelselt ning kordagi ei olnud vaja hääletada - edasijõudnutes oldi üksmeelsed. Konknursi tingimuste kohaselt võib tööde arendamisel kasutada ka finaalist välja jäänud lahendustes välja pakutud ideid.

Jalakäijate sild viib mere äärde

Kalmu üllatas, et kõik tööd pakkusid välja nii kruiisilaevade terminali kui jalakäijate silla, mis suurendab võimalusi mere äärde pääseda. Mõlemad soovitakse tingimata ka rajada. Kalmu kinnitusel soovitakse võimaldada jalakäijatele nii palju ligipääsu mere äärde kui võimalik - see soov oli kirjas ka lähteülesandes. Teiseks soovitakse sadamaalale ka ühistransport tuua - on see tramm või iseliikuvad bussid või mõlemad, ei ole veel ära otsustatud.

Linn on taas võtnud töösse linnavalitsuse hoone rajamise mere äärde, millega soovitakse edasi minna kohe, kui linnahalliga lõpetatud on.

Kui palju tuleb sadamaalale korterelamuid, ärihooneid ja sotsiaalse funktsiooniga rajatisi, ei ole veel paika pandud - ideekavanditega pakuti hoonete mahtu, mitte funktsioone, mis on veel tulevikumuusika.

Tööde arhitektuurne maht jäi vahemikku 400 000 kuni 900 000 ruutmeetrit. Rajatavate hoonete kõrgus võib olla kuni 24 meetrit, mis lähtub Tallinna üldplaneeringust.

Toimetaja: Merilin Pärli



Soomest tuleb endiselt rohkem reisijaid Tallinna kui Eestist Helsingisse sõidab.Soomest tuleb endiselt rohkem reisijaid Tallinna kui Eestist Helsingisse sõidab.
Tallinna-Helsingi liini suuremad laevad sörgivad kasvava nõudluse sabas

Kuigi kiirlaevu tuleb Tallinna-Helsingi liinile üha juurde, on ka nende täituvus jätkuvalt tõusuteel. Populaarsematel päevadel või kellaaegadel võib juhtuda, et piletid on täielikult välja müüdud, sest nõudlus üha kasvab.

Nahaarst: päikesekreemide peale lootma jääda ei saa

Soojade ilmade ja selge taeva mõjul on kannatada saanud juba ilmselt nii mõnegi eestlase hell nahk. Ainult päikesekreemide kaitsvale mõjule Ida-Tallinna keskhaigla nahaarst Pille Konno sõnul loota ei tohiks.

SaatevigadSaatevigad
Vaata "Pealtnägija" lõppenud hooaja naljakamaid apsakaid

Sel nädalal pani ETV uuriva ajakirjanduse lipulaev "Pealtnägija" oma hooajale punkti, et juba sügisel jälle teleekraanil tagasi olla.

Eurod.Eurod.
Ülevaade: viimaste aastate palgatõusud avalikus sektoris

Riigieelarve strateegia näeb ette, et eeloleva nelja aastaga tõuseb keskvalitsuse töötajate palk 2,5 protsenti, kuid Isamaa ja Res Publica Liidu esimehevahetuse järel on tekkinud võimalus, et see jääb ära. Viimati kerkis riigiasutuste palk valitsuse otsusega aastal 2015.