Ida-Virumaal peetakse taristuinvesteeringute jaotust ebaõiglaseks ({{commentsTotal}})

Valitsuse otsuse järgi jagatakse 135 miljonit eurot täiendavaid taristuinvesteeringuid suuremalt jaolt mujale kui Ida-Virumaale. Maakonnas peetakse seda otsust ebaõiglaseks.

Põhiosa taristuinvesteeringute rahast läheb Kärdla ja Pärnu lennujaamade rekonstrueerimisele, Haapsalu raudtee ehitamisele ning oma osa saavad Pärnu ja Tartu maanteed, vahendasid ERR-i raadiouudised.

Kauaoodatud Jõhvi ja Narva vaheline neljarealine teelõik ehitatakse Ida-Virumaa asemel Rakvere lähistele. Kaudselt võib Ida-Viru investeeringuks pidada Tapa ja Narva vahelise raudtee kiiruse tõstmist.

Endise riigikogulase ja Ida-Viru programmi tööruühma liikme Lembit Kaljuvee arvates käituti Ida-Virumaa suhtes taas ülekohtuselt, kuigi maakonna probleemidest räägitakse viimasel ajal väga palju.

"Tahetakse midagi teha, teha programm ja rahastada seda, aga reaalseid tegusid ei ole näha. Põhimõtteliselt me peaksime Ida-Virumaale selle raha tagasi andma, mida me siit põlevkivimaksude näol üles korjame - ma mõtlen nii keskkonnatasusid kui ka ressursimaksu," rääkis Kaljuvee.

Tema sõnul on viimase 6-7 aasta jooksul Ida-Virumaalt keskkonnamaksudena korjatud ja üle Eesti laiali jaotatud 400 miljonit eurot, tagasi antakse aga näpuotsaga. Praegustest riiklikest suurinvesteeringutest võib Kaljuvee hinnangul leida küsitavusi.

"Mul ei ole Haapsalu raudtee vastu selles mõttes midagi, kui nad seda oma raha eest teevad, kui riik investeerib sellisesse mõttetusse projekti, mis kunagi põhimõtteliselt kasumit tootma ei hakka," ütles ta.

Samal ajal investeeritakse Ida-Viru teedevõrku alati viimases järjekorras. Kaljuvee möönab, et Jõhvi-Narva teel on mingit liigutamist näha, kuid tööhoog pole võrreldav teiste Eesti maanteedega. Lahenduseks võiks tema arvates saada valitsuse lubatud Ida-Virumaa programm, kuid ilma kindla rahastuseta on sellel vaid paberi väärtus.

"Need saastetasud on selle piirkonna raha. Minu arusaamisel on keskkonnatasud just selle jaoks, et neid tuleks kasutada sellel otstarbel, kus seda kahju tehakse, sellele piirkonnale, et seal sellele konkreetsele loodusele kahju heastada," rääkis Kaljuvee.

Tema sõnul käib vaidlus selle üle, kui suurt kindlat osa keskkonnatasudest Ida-Virumaale iga-aastaselt suunata. Kaljuvee pakkumine oleks kolmandik ehk umbes 20 miljonit eurot aastas.

Toimetaja: Merili Nael



Ebavõrdsuse kasv pole iseenesest halb, kuid sellel võivad olla negatiivsed kõrvalmõjud.

Maailm on ebavõrdsem kui kunagi varem ja see võib olla paratamatu

Majanduslik ebavõrdsus on suurem kui kunagi varem. Pool maailma rikkusest on hiljutise raporti alusel koondunud ühe protsendi elanike kätte. Kümneid inimühiskondi uurinud arheoloogide sõnul on tegu 10 000 aasta eest alanud paratamatu sündmuste ahela kulminatsiooniga.

Martin Allikvee

Sobimatu varustus piinab Eesti ujumistippe

Mitu Eesti tippujujat ei ole rahul aastaid valitsenud olukorraga, kus tiitlivõistlustel tuleb esineda igal juhul Arena firma varustuses. Paremat lahendust sooviksid näha nii Martin Allikvee, Kätlin Sepp kui ka septembri alguses tippspordist loobunud Pjotr Degtjarjov.

uudised
ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: