Uuring: Baltimaade elanike lemmikbrändid on Google ja Swedbank
Uuringufirma Kantar Emor aprillis tehtud uuringu kohaselt juhivad Eesti, Läti ja Leedu enim meeldivate brändide edetabelit jätkuvalt Google ja Swedbank.
"Google juhib brändide edetabelit Leedus ja Eestis ning Swedbank on ülekaalukas liider Lätis. Balti riikide esikümnes on ühiseid brände üldse kokku vaid kolm: Google, Swedbank ning Facebook," ütles Emori uuringuekspert Aivar Voog.
Tema sõnul on osa brände tugevad põhiliselt kahes riigis ehk näiteks Telia on Eestis ja Leedus ühine esikümne bränd, Maximat aga eelistatakse põhiliselt Leedus ja Lätis, Eestis on Maxima esikümnest välja kukkunud, olles 14. kohal.
"Gmail on tipus Eestis ja Leedus, kuid Lätis kasutatakse selle asemel enam Inbox.lv-d. Youtube'i eelistatakse rohkem Eestis ja Leedus, Lätis asetseb Youtube 11. kohal," ütles Voog.
Emori uuringuekspert Katrin Männaste sõnul on enamik brände, mis kuuluvad Balti riikides tippu, põhiliselt vaid ühe riigi spetsiifilised.
"Siinkohal tasub esile tõsta Eesti ja Läti magusatootjaid Kalevit ja Laimat, mis on tarbijate eelistuste tippu kuulunud aastakümneid. Leedus sellise pika ajalooga ja populaarset magusabrändi ei ole. Leedu edetabeli huvitavaimaks tulemuseks on Lidli kerkimine 7. kohale ainult üheaastase tegutsemise järel, mis näitab selle brändi ootustele vastamist Leedus," ütles ta.
Uuring viidi läbi Eesti, Läti ja Leedu 15–74-aastase elanikkonna seas ning valim koostati ja vajadusel kaaluti lähtuvalt elanikkonna proportsioonidest.
Valimi suuruseks oli vähemalt 1000 inimest riigi kohta ning küsitlus toimus aprillis.
Brändide nimekiri on koostatud eelmiste brändide edetabeli uuringute alusel ning igas riigis kaasati uuringusse ligi 150 kaubamärki.
Esimeses voorus näidati vastajale juhuslikult moodustatud komplekte 30 kaubamärgi logo ja nimega ning paluti neist välja valida kuni viis meeldivaimat. Teises voorus valis vastaja nendest kuni 25-st tema väljavalitud brändist kuni viis kõige meeldivamat.
Toimetaja: Marek Kuul