Linnapeakandidaatidest on Aas ja Michal saanud enim meediatähelepanu
Taavi Aas ja Kristen Michal on neelanud ligi 60 protsenti Tallinna linnapeakandidaatide meediakajastuse osakaalust, selgus Balti Meediamonitooringu Grupi (BMMG) uuringust.
Jaanuari esimest päevast kuni 14. juunini mainiti meedias Keskerakonna linnapeakandidaati Taavi Aasa kokku 2111 korda (osakaal 37,9%). Talle järgnes Reformierakonna kandidaat Kristen Michal 1308 korraga (23,5%).
SDE kandidaadi Rainer Vakra nimi käis läbi 881 korral (15,8%), EKRE kandidaati Martin Helmet mainiti 800 korral (14,3%), Viktoria Ladõnskajat (IRL) 378 korral (6,8%) ja roheliste esimeest Züleyxa Izmailovat 99 korral (1,8%).
BMMG uuris ka kajastuste emotsiooni, mille määramise aluseks on Eesti keele instituudi emotsioonidetektori algoritm, mille tulemusena saab jälgida, kas meediakajastused on esinenud pigem positiivse, neutraalse või negatiivse emotsionaalse fooniga lugudes. Uuringufirma mõõtis emotsiooni eestikeelsetes trüki- ja veebikanalites avaldatud lugude põhjal.
Toimetaja: Priit Luts, Merit Maarits