Tallinnas trammiga lennujaamast sadamasse ilma ümberistumiseta ei saa
Sügisest saab lennujaamast trammiga kesklinna, ent edaspidi trammiga lennujaamast sadamasse sõitmiseks tuleb ikka poolel teel ümber istuda, sest lennujaamast tulev tramm number neli viib Tondile, sadama äärest mööda sõitev number kaks aga lõpetab lennujaama asemel Sõjamäel. Kahe liini lõpp-peatuste omavaheline vahetus Ülemiste suunal lahendaks probleemi, ent linn selles probleemi ei näegi.
Tallinn on uhkusega rääkinud sellest, kuidas turistide elu muutub tulevikus mugavaks: trammiga saab otse sadamast lennujaama ja vastupidi.
See oleks tõepoolest nii, kui trammiliin number kaks, mis Kopli suunalt sadamast mööda sõidab, läheks Ülemiste suunal lennujaama välja - eesti keelt mitte mõistval ja kohalikke olusid mitte tundval turistil oleks siis mugav, ümberistumiseta otsetee, seda enam, et mõne aasta pärast peaks trammiliin tegema sissesõidu ka lausa sadamani välja. Selle asemel aga suundub Koplist tulev tramm number kaks Sõjamäele Suur-Paala peatusesse, mitte Ülemistele ja sügisest lennujaama- asjaolu, mida kõik tallinlasedki ei tea. Lennujaama hakkab sõitma üksnes tramm number neli.
Lahendus oleks lihtne, kui transpordijuhid vahetaksid trammide sihtpunktid Ülemiste-suunal ära, nii et kaks viiks lennujaama ja neli suunduks Sõjamäele. Hargnemine toimub trammiliinidel alles Peterburi tee ja Majaka tänava ristmikul.
Tallinna Linnatranspordi AS-i juhatuse esimees Enno Tamm ei näe praeguses lahenduses aga probleemi.
"Igasuguste ümberistumiste kasutamine on kõigis maailma trammiliiklusega linnades täiesti elementaarne, sest ega kõik trammid ei saagi sõita ju kõikides suundades üheaegselt," pareeris Tamm turistidele transpordikasutuse lihtsustamise ideed.
"Lennujaam on ikkagi Eesti Vabariigi õhuvärav ja eriti nüüd, eesistumise käigus sõidavad väga palju inimesed Tallinnasse ja just neljas trammiliin on see, mis läbib tervet kesklinna, keerates Maneežist välja, sõites üle Viru väljaku, üle Vabaduse väljaku, Liivalaia ristmikust üle. Kõik inimesed, kes tulevad, saavad suvalises kohas kesklinnas trammist väljuda. Kes tahavad sõita Kopli ehk Kultuurikatla poole, nende jaoks on olemas võimalus Hobujaama peatuses ümber istuda," ütles Tamm ERR.ee-le.
Ühe lahendusena võiks suunata ka mõlemad trammiliinid lennujaama ning asendada Sõjamäe-suund mõne bussiga, ent Tamm ei pea seda põhjendatuks.
Suvel tramm number kaks ei sõida
Tallinn on Kopli trammiliini renoveerimistöödega jõudnud nii kaugele, et tramm number kaks, mis praegu lühendatud trajektooril sõitnud on, esmaspäevast, 26. juunist 31. augustini üldse ei sõida.
"Rekonstrueerime Viru väljaku Kopli suunas minevat trammiteed ja pärast jaanipäeva katkestame trammiliikluse augusti lõpuni, pärast mida on trammitee juba rekonstrueeritud ja on võimalik sõita Kopli lõpp-peatuseni. Selle pausi ajal me rekonstrueerime kõik ülesõidud, mis jäävad trammitee ja tänavate ristumiskohtadesse ning ühtlasi ühendame Balti jaamani juba tänaseks paigaldatud rööbasteed sealt Kopli suunas edasi viiva rööbasteega. Ühtlasi saame paigaldada selle rööbastee lõigu, mis hakkab kulgema Skoone bastioni kõrvalt," kirjeldas Tamm suvist tööplaani.
Kuna tramm number üks ei sõida ehitustööde tõttu juba pikemat aega, asendab linn augusti lõpuni Kopli-suuna trammid alates kesklinnast bussiga nr 52, mis sõidab Koplist Hobujaamani. Viru väljakust Balti jaamani jäävatesse trammipeatustesse lubas Tamm panna linna poolt ka infolehed, mis teatavad, et tramm ei sõida. Sealt edasi, Koplini on inimesed juba harjunud asendusbussi kasutama, seega need peatused jäävad teavituseta.
Nädala võrra hilisemaks ehk laulu- ja tantsupeo järgseks ajaks ehitustöid Tamme kinnitusel lükata ei andnud, sest muidu ei jõutaks ehitustöödega kooliaasta alguseks valmis.
Asendusbuss nr 52 trajektoor suvel muutub, samuti pikendatakse liini Hobujaamani.
Toimetaja: Merilin Pärli