Graafik | Liiklus täidab müraga rohkem kui kolmandiku Tallinnast
Auto- ja trammiliikluse tekitatud nn müratsoonid moodustavad kokku 34 protsenti ehk rohkem kui kolmandiku Tallinna kogupindalast, näitab keskkonnaameti tänavune koostatud strateegiline mürakaart. Kuigi võrreldes viie aasta taguse ajaga on mürapiirkonnad vähenenud, elab Tallinnas mürarikastes piirkondades endiselt 19 000 inimest. Tulevikuprognoos näeb, et liiklussageduse kasv toob Tallinna tänavatele küll müra juurde, aga seda aitavad kompenseerida tehnoloogilised arengud.
Tulevik – kasvav liiklussagedus toob müra juurde, appi tuleb tehnoloogia
Eeldatavalt mõjutab autoliikluse voogusid ja mürataset Russalka (sh Reidi tee) ristmiku ja Haabersti ringristmiku ümberehitus. Planeeritu peaks muutma neil ristmikel sõitmise sujuvamaks ja seetõttu ka vähendama sõidukite põhjustatud müra. Samas muutub mõnevõrra teevõrgu kulgemine ning lisanduda võib liiklust, mis seni on antud marsruute vältinud.
Vastukaaluna liiklussageduse kasvu mõjule vähendab mürataset uuemate autode kasutuselevõtt ning arenev tehnoloogia. Aina enam autosid kasutavad hübriidajami tehnoloogiaid, mis muudavad autosid vaiksemaks. Lisaks on linnatranspordis kasvanud elektriautode kasutamine.
Aina enam autosid kasutavad hübriidajami tehnoloogiaid, mis muudavad autosid vaiksemaks.
Tallinna linna müraolukorda mõjutavatest arendustegevustest võib välja tuua ka vanade trammide täieliku väljavahetamise (sh Kopli trammiliinid), mis eeldatavalt vähendab mürataset, võrreldes praeguse rööbastranspordiga.
Milline on Ülemiste trammiliini ja raudtee mõju?
Ülemiste trammiliini pikendatakse Tallinna lennujaamani, mis toob antud piirkonda trammidest tuleneva müra, kuid ühtlasi vähendab teatud määral ka autoliiklust (sh bussid, taksod) lennujaama marsruudil. Seega võivad need muutused hea rakendumise korral kokkuvõttes müraolukorda hoopis parandada.
Raudteemüra seisukohalt on oluline kaubatranspordi mahtude muutumine kaubarongidega, mida mõjutavad näiteks majandussuhted Venemaaga. Kui praegused piirangud Venemaale jäävad kehtima, võib kaubatransport ida suunas veel väheneda, mis vähendaks omakorda ka raudteemüra. Kaugemas tulevikus omab eeldatavalt olulist mõju Rail Balticu trassi rajamine.