Tallink alustab sügisest kaubavedu Muugalt ({{commentsTotal}})

{{1499845380000 | amCalendar}}

Tallink käivitab sel sügisel esmakordselt Muuga sadamast oma regulaarse kaubaveoliini Helsingi Vuosaari sadamasse. Tallinki kaubalaev Sea Wind, mis täna kasutab Tallinna Vanasadamat, alustab oktoobris liiklemist Muugalt Transiidikeskus ASi terminalist. Muudatus tähendab, et Tallinki Soome suunalisest kaubaveo mahust neljandik liigub Tallinna kesklinnast välja.

"Tallinki kaubaveomahud näitavad pidevat kasvu ning täiendava kasvu saavutamiseks peame pakkuma uusi võimalusi. Teenuse laiendamine Muugale suurendab meie pakkumiste valikut ning annab meile konkurentsieelise," märkis Tallink Grupi juhatuse esimees Janek Stalmeister.

"Muuga sadam võimaldab meie kaubaveo kliendile pääseda liiklusummikutest ning saavutada ajavõit. Muudatusest võidavad ka meie sõiduautoga reisijad, kuna kesklinna sadamas väheneb veokite arv ning liiklus sadamaalal ja selle ümbruses muutub sujuvamaks. Muuga liin viib igapäevaselt Tallinna kesklinnast ära neli kilomeetrit veoautosid, Tallinn muutub rohelisemaks ning linnaliiklus paraneb," sõnas Stalmeister.

"Tallinna Sadama jaoks on tegemist märgilise sündmusega, mis vähendab paljuräägitud liikluskoormust Vanasadamas ja kesklinnas ning elavdab Muuga sadamat," lausus Tallinna Sadama juhatuse esimees Valdo Kalm.

"Muugale on rajatud korralik infrastruktuur, mis tähendab, et uue ro-ro-liini käivitamiseks peale kuueaastast pausi, tuleb osapooltega lõpuni viia vaid mõned töökorralduslikud ja tehnilised muudatused. Pikemalt tulevikku vaadates loob aga Muuga-Vuosaari ro-ro liin meile lisavõimalusi põhja-lõuna suunaliste kaubamahtude suurendamisel ning valmistab ette ka Rail Balticu pikendamist Skandinaaviasse," lisas Kalm.

"Poolte ühine otsus käivitada uus ro-ro liin Muuga ja Vuosaari sadamate vahel on hea näide riigi ja erasektori vastastikku kasulikust koostööst,” sõnas Transiidikeskuse AS-i juhatuse esimees Vladimir Popov. “Antud otsus avaldab positiivset mõju edaspidise kaubamahu kasvule keskkonda ja Tallinna infrastruktuuri kahjustamata. Meie terminali infrastruktuur võimaldab teenindada mitut ro-ro laevaliini ööpäevas, seega võib antud projekt saada tõhusa arengu. Lisaks saab antud teenuse avamist vaadelda kui esimest praktilist sammu pikalt arutatud põhja–lõuna projektile, mille realiseerimise peaosalisteks on riik ja erasektor," lisas Popov.

152 meetri pikkune Sea Wind mahutab kilomeetri ulatuses veokeid. Laev teeb päevas kaks regulaarreisi. Võrreldes Tallinna kesklinnas asuva sadamaga jõuab Muugale peamistelt maanteedelt, sealhulgas Via Balticalt Tallinna ringtee kaudu oluliselt kiiremini.

Eesti suurim ja sügavam kaubasadam, Muuga sadam asub vahetult Tallinna lähedal, kesklinnast 16 kilomeetri kaugusel. Muugal asub 29 kaid, neist kolm on ehitatud ro-ro tüüpi laevadele. Viimane ro-ro-tüüpi laevaliin Muugalt lõpetas tegevuse 2011. aastal.

Sadamate vahetus parandab liiklust Tallinna kesklinnas

Tallinna transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa sõnul parandab sadamate vahetus liiklust Tallinna kesklinnas ja sadama piirkonnas, vahendas "Aktuaalne kaamera".

Tema sõnul tuleb aga üle vaadata fooriprogrammid ja -tsüklid ning neid vastavalt kohandada, et teistel liiklejatel oleks mugav sõita.

Tallinki muudatus vähendab liikluskoormust, kuid Rüütelmaa sõnul ei kahanda see Reidi tee vajalikkust.

"Kui me vaatame täna, kui palju meil on parvlaevadelt tulevaid sõidukeid üldse ja mis on nende sõidukite koostis, siis tegelikult väikeste sõidukite-kaubikutega reisijaid on ka päris palju. Selles mõttes Reidi tee oleks vaatamata sellele uuele kaubaliinile vajalik," selgitas Rüütelmaa.

Toimetaja: Aleksander Krjukov



Segased ajad Saksamaal
uudised
Kadrioru mesitarudest võetakse mett

Uuring: mida sisaldab Kadrioru roosiaia mesi?

Võiks arvata, et linnakeskkonnas on saaste suurem kui maal ning saasteained võivad sattuda ka linnas kogutud metesse. Tallinna ülikoolis tehtud meeanalüüsi tulemused näitavad aga sootuks muud.

uudised
Haiglapalat.

Kirurgid harjutasid Tartus massirünnakute ohvrite abistamist

Nii Euroopa kui USA meditsiinitöötajad on pidanud viimaste aastate terrorirünnakute tõttu üha rohkem tegelema seni sõjaväemeditsiini pärusmaaks olnud vigastuste ja traumadega. Tartus kogunesid esmaspäeval tippkirurgid ja anestesioloogid, et treenida ka meie arste selliste kriitiliste olukordadega toime tulema.

Marine Le Pen 7. mail valimiskaotuse järel kõnet pidamas.

Aro Velmet. Kas kahekümnes sajand oli viga?

Žanr, milles tavaliselt jutustatakse Euroopa lähiajalugu, on apokalüpsis. Katastroof, millele järgneb puhastumine ning „uus taevas ja uus maa“. Suure majandussurutise ja Teise maailmasõja õudustest tulid eurooplased välja veendumusega, et millelgi sellisel ei tohi kunagi lasta korduda

Euroopa Sotsiaaluuring: Eestist väljarändamisega võib õnnelikkus langeda

Tundub kõigiti põhjendatud eeldada, et rikkamatesse riikidesse kolinud sisserändajate elu paraneb tuntaval määral, kuid Leicesteri ülikooli migratsiooniuurija David Bartrami Euroopa Sotsiaaluuringu andmetel põhinevad analüüsid näitavad, et tegelikult ei pruugi sisserändajad pärast rikkamasse riiki kolimist kogeda suuremat õnnelikkust.

ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: