Riik võib lõpetada 2019. aastast raudteeliikluse Lelle-Pärnu lõigul ({{commentsTotal}})

Tallinna-Pärnu rong Lelle jaamas.
Tallinna-Pärnu rong Lelle jaamas. Autor/allikas: Postimees/Scanpix

Valitsus võib lähiajal otsustada lõpetada 2019. aastast raudteeliiklus Lelle-Pärnu lõigul ja seega peatada reisirongiliikluse Pärnuga Rail Balticu valmimiseni.

"Valitsuse tegevusprogrammi ja raudteeseadusega on ette nähtud avaliku raudteeinfrastruktuuri arendamist suunava tegevuskava kinnitamine," ütles majandusministeeriumi raudteetalituse juhataja Indrek Laineveer BNS-ile. "Selle tegevuskava kinnitamise raames eeldatavalt otsustatakse, kas investeerida Lelle-Pärnu raudteelõiku," lisas ta.

Lelle-Pärnu raudteelõik on amortiseerunud ja selle renoveerimine läheks ministeeriumi kalkulatsioonidel maksma 17 miljonit eurot, mis võimaldaks lõigul järgneval kümnel aastal sõita rongidega kuni kiirusel 120 kilomeetrit tunnis.

Kui renoveerimist mitte ette võtta, muutuks Lelle-Pärnu raudteelõik ohtlikuks ja aeglaseks ning ministeeriumi hinnangul oleks sellel mõistlik raudteeliiklus 2019. aastast peatada.

Lisaks võimaldaks olemasoleva raudtee likvideerimine hoida Rail Balticu rajamiselt mitukümmend miljonit eurot, sest ei oleks vajadust rajada mitmetasandilist ristmikku uue ja vana raudtee vahel. Samuti oleks mugavam luua uus Pärnu kaubajaam linna põhjaosas.

Samas võimaldaks sarnast kokkuhoidu olemasoleva raudtee renoveerimine vaid kaubajaamani.

69,5 kilomeetrit pikk Lelle-Pärnu raudteelõik kuulub Marcel Vichmanni ettevõttele Edelaraudtee Infrastruktuuri AS. Möödunud aastal teenis ettevõtte 14,4 miljoni euro suuruse tulu juures 4,5 miljonit eurot kasumit. Ettevõte on varasemalt kritiseerinud kava jätta raudtee renoveerimata.

Otsuse, kas peatada rongiliiklus Pärnuga Rail Balticu valmimiseni või paigutada 17 miljonit eurot Lelle-Pärnu raudtee renoveerimisse, langetab valitsus tõenäoliselt lähiajal. Valituse meedianõuniku Kateriin Pajumägi sõnul on teema neljapäevase kabinetiistungi kavas, kuid arvestades, et see on viimane päevakorrapunkt, ei pruugita selleni jõuda.

Pärnu linnapea Romek Kosenkranius ütles möödunud aasta lõpus, et Lelle-Pärnu lõigu renoveerimise arvelt vabanev raha tuleks paigutada Pärnu lennujaama rekonstrueerimisse.

"On räägitud sellest, et kui Rail Baltic kindlalt tuleb, pole mõtet raudteelõiku rekonstrueerida," ütles Kosenkranius oktoobris.

Valitsus otsustas käesoleva aasta mais muuhulgas rekonstrueerida 20 miljoni euro eest 2019. aastal Pärnu lennujaam.

Allikas: BNS



uudised

Euroopa Sotsiaaluuring: Eestist väljarändamisega võib õnnelikkus langeda

Tundub kõigiti põhjendatud eeldada, et rikkamatesse riikidesse kolinud sisserändajate elu paraneb tuntaval määral, kuid Leicesteri ülikooli migratsiooniuurija David Bartrami Euroopa Sotsiaaluuringu andmetel põhinevad analüüsid näitavad, et tegelikult ei pruugi sisserändajad pärast rikkamasse riiki kolimist kogeda suuremat õnnelikkust.

Martin Allikvee

Sobimatu varustus piinab Eesti ujumistippe

Mitu Eesti tippujujat ei ole rahul aastaid valitsenud olukorraga, kus tiitlivõistlustel tuleb esineda igal juhul Arena firma varustuses. Paremat lahendust sooviksid näha nii Martin Allikvee, Kätlin Sepp kui ka septembri alguses tippspordist loobunud Pjotr Degtjarjov.

uudised
ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: