Simson: Pärnu-Lelle raudteelõigu jaoks raha ei leitud ({{commentsTotal}})

{{1500288960000 | amCalendar}}

Majandusminister Kadri Simson ütles, et Pärnu-Lelle raudteelõigu jaoks raha ei leitud ja pärnakad peavad lootma Rail Balticu kiirele valmimisele. Raudteeliiklus lõigul lõpetatakse ülejärgmisest aastast.

Selleks, et rong saaks Pärnu-Lelle umbes 70 kilomeetri pikkusel lõigul sõita üle 60 kilomeetri tunnis, oleks tarvis investeeringuid, mida Rail Balticu tuleku valguses mõistlikuks ei peeta ja valitsuse hinnangul on otstarbekam raudteeremondi raha suunata hoopis Pärnu lennujaama arendamisse, vahendasid "Aktuaalne kaamera" ja ERR-i raadiouudised.

"Tänane valitsuskabinet taaskord kinnitas seda, et Pärnu-Lelle jaoks 17 miljonit ei ole olemas ja raudtee suhtes on mõtekam investeerida projektidesse, mille eluaeg on pikem kui 10 või 20 aastat," ütles Simson.

Raudteelõigu rekonstrueerimiseks vajaminevad hinnangulised 17 miljonit eurot investeeritakse Rail Balticusse.

Simson näeb alternatiivina bussiliiklust. "Seda vahemikku, mis jääb Pärnu-Lelle reisirongiliikluse lõpetamise ja Rail Balticu käivitamise vahele peab kompenseerima pärnumaalaste jaoks bussiliiklus," lausus ta.

Simson täpsustas, et Pärnu-Lelle lõigu kinni panemine ei pane kinni Lelle rongipeatust ja Viljandi suunal reisirongiliiklus hoopis kiireneb.

Pärnu abilinnapea Meelis Kuke sõnul raudteelõigule veel käega löödud ei ole, sest Edelaraudtee oli varasemalt pakkunud ka ise valmisolekut lõigu renoveerimiseks.

"Prognooside kohaselt peaks Rail Baltic käiku minema peale 2025.-2026. aastat, aga kümme aastat on ka aeg, mis tahab elada ja ilma raudteeta on see kaunis kurb perspektiiv, sest paljud inimesed on harjunud raudteetransporti kasutama, pealegi on raudteetransport keskkonnasõbralik ja ka turvaline," rääkis Kukk.

Küll aga otsustas valitsus, et panustatakse Tallinn-Tartu ja Tallinn-Narva suunalisse raudteetaristusse, Riisipere-Turba lõigu taastamisse ning Tallinn-Viljandi trassi uuendamisse.

Edelaraudtee: Eesti jääb ilma terviklikust raudteevõrgustikust

Valitsuse otsus jätta rahastamata Lelle-Pärnu raudteelõigu remont ning lõpetada vedude tellimine alates 2019. aastast on Edelaraudtee Infrastruktuuri AS-i juhataja Rain Kaarjase sõnul kahetsusväärne, kuna jätab Eesti ilma terviklikust raudteevõrgustikust.

"Näeme, kuidas nii Kesk-Eesti kui ka Pärnumaa inimesed peavad ühendust vajalikuks ning igapäevaselt rongi kasutavad, et liikuda Pärnu ja Tallinna vahel," ütles Kaarjas. "Eesti raudteekaart ei ole pärast Lelle-Pärnu sulgemist enam terviklik," lisas ta.

"Suuremahulised projektid võivad kallimaks minna ning nende valmimine venib, seetõttu ei julge ma öelda, millal Pärnumaa inimesed jälle rongiga sõita saavad. Ent ühtpidi on praegune sulgemine justkui lubadus kohalikele elanikele, et Rail Baltic ühel päeval tuleb, kuna raudtee on Pärnumaa arengus alati tähtsat rolli mänginud ja ilma selleta ei ole võimalik hakkama saada," kommenteeris Kaarjas.

Tema sõnul tähendab otsus, et lisaks raudteeuuendustele jäävad tegemata plaanis olnud renoveerimistööd Tootsi ja Pärnu jaamades, samuti jäävad Lelle-Pärnu lõigul kasutult seisma Euroopa Liidu toetustega välja ehitatud ooteplatvormid. Ka Rail Balticu ehitamine läheb tema sõnul kohaliku raudteetranspordi kadumisega kallimaks, kuna ehitusmaterjal tuleb kohale viia maanteid pidi.

"Mööda Lelle-Pärnu raudteed saaks Rail Balticu materjalid tunduvalt odavamalt kohale viia, rääkimata sellest, et vastasel juhul hakkavad ehitusperioodil kümned veoautod mööda niigi kitsast ja tiheda liiklusega Pärnu maanteed edasi-tagasi sõitma," hindas Kaarjas. "Lisaks näeb Rail Balticu tasuvusanalüüs ette, et liini edukus sõltub teenindavast transpordist – nüüd on üks reisijate etteveo võimalus vähem ja raudteeühendus Kesk-Eestiga puudu," lisas ta.

Kaarjas märkis, et valitsuse soov remontida aastatel 2022 ja 2024 Rapla-Türi lõik 18,5 miljoni euro eest on plaanipärane. Tema sõnul on Viljandi kiirrongi käima panemisest räägitud juba ammu ning selle lõigu parendamist soovib ka Edelaraudtee.

Kaarjase kinnitusel saab 69,5 km pikkusel Lelle-Pärnu lõigul rong sõita kiirusega 80 km/h kuni raudtee sulgemiseni. Sõiduaeg Tallinnast Pärnusse on 2 tundi ja 20 minutit.

 

Toimetaja: Aleksander Krjukov



uudised
uudised
Aivar Sõerd

Aivar Sõerd pakub: eestlaste viinaralli Lätti siiski jätkub

Endine rahandusminister, Reformierakonda kuuluv riigikogu rahanduskomisjoni kuuluv Aivar Sõerd leiab, et valitsuse otsus alkoholiaktsiisi vähendada tähendab siiski piirikaubanduse jätkumist. Sama meelt on rahanduskomisjoni vabaerakondlasest liige Andres Ammas.

Jelena Gorbatšova

TTÜ naisteadlane vallutab NASAs kosmost, Weekend festivalil aitab politseid

Jelena Gorbatšova on noor Eesti teadlane, kes istus septembrikuu esimesel päeval lennukisse ja sõitis Ameerikasse, et veeta seal Fulbright Scholar programmi stipendiumiga akadeemiline aasta NASA-s. Seal tehtud teadustöö aitab aga igapäevaselt kaasa politsei tööle – näiteks Weekend festivalil tuvastas politsei tema välja töötatud narkootiliste ainete analüsaatoriga narkojoovet.

Mõju edetabel: kellele ja milleks?
Agu Uudelepp

Agu Uudelepa tudengite innustav üleskutse

Agu Uudelepa tudengid Tallinna tehnikaülikoolist soovivad toetada oma inspireerivat õppejõudu võitluses vähiga ning panid kirja innustavad mõtted ja humoorikad kooliseigad, et nii kutsuda inimesi üles tegema annetust Vähiravifondile "Kingitud Elu". Kirjapandust peegeldub mees, keda üliõpilased pikisilmi ülikooli tagasi õpetama ootavad.

ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: