Inspektsioon: parkimistrahvi saates peab olema kindel auto omanikus
Parkimisfirmad peavad enne trahviteate saatmist arvatava autoomaniku mobiiltelefonile veenduma, et number, millele teade saadetakse kuulub inimesele, kes on endiselt parkimiskorda rikkunud auto omanik.
"Parkimist korraldaval ettevõttel tuleb enne teatise saatmist veenduda, et seos sõiduki ja seda telefonilt parkinud inimese vahel on jätkuvalt olemas," ütles andmekaitse inspektsiooni pressiesindaja Maire Iro BNS-ile,
"Näiteks kui selgub, et auto on vahepeal maha müüdud, ei ole eraparklat haldaval firmal õigus auto endist omanikku uue omaniku parkimistega seoses tülitada ega anda talle infot teise inimese maksmata leppetrahvide kohta," lisas Iro.
"Kasutades mobiilse parkimise võimalust, peab inimene arvestama, et seda tehes sõlmib ta parkimist korraldava ettevõttega lepingu ning ettevõttele jääb info tema telefoninumbri ning auto registreerimismärgi kohta. Neid andmeid võib ettevõte kasutada ka hilisemate parkimistega seoses, näiteks leppetrahvist teavitamiseks või selle sissenõudmiseks," märkis inspektsiooni esindaja.
"Inimesel on alati õigus küsida, miks arvab ettevõte, et tal selle konkreetse sõidukiga seos on ning millisest allikast tema andmed pärinevad," rõhutas ta samas.
"Kui leppetrahv jääb maksmata, on parkimiskorraldajal õigus edastada telefoninumber ja sõiduki registreerimisnumber inkassoteenuse osutajale. Ent ka inkassoteenuse osutaja peab enne teatise saatmist veenduma, et nõuab leppetrahvi sisse ikkagi õigelt inimeselt ega edasta infot täitmata nõuete kohta kellelegi kolmandale," võttis andmekaitse inspektsiooni esindaja teema kokku.
Allikas: BNS