Piloodid soovitavad riigil osta odavama kopteri
Kui praegu kaalub riik veel ühe suure päästekopteri soetamist, siis kogenud pilootide kinnitusel on tegu mõttetu ostuga, sest tegelikult vajab Eesti hoopis ühte väiksemat lennumasinat, mis hakkaks tegema vaid meditsiinilisi lende.
Kopteripiloot Martin Noorsalu MTÜ Eesti Kiirabikopterist ütles Postimehele, et praegu politsei- ja piirivalveameti lennusalga kasutus olevad kolm AgustaWestland AW139 kopterit on päästetöödeks liiga väiksed, samas piiripatrulli või kiirabilendudeks liiga suured.
Ka ei saa tema sõnul pisikeste ratastega päästekopterid maanduda paljudes kohtades, näiteks pehme pinnasega aladel, saartel aga pole kopteri maandumiseks sageli piisavalt ruumi.
Nii sise- kui ka sotsiaalministeeriumi kiirabikopteri vajalikkuses veenmas käinud MTÜ hinnangul peaks riik uue 24–32 miljonit eurot maksva päästekopteri soetamise asemel kaaluma hoopis 6–8 miljonit eurot maksva kiirabikopteri ostmist.
Kui praegu on Eesti päästevõimekus sageli piiratud, sest olemasolevad kopterid on kas korralises hoolduses või seisavad rikke tõttu, siis kiirabilendudeks sobiv väiksem kopter vajab vähem hooldust.
Siseministeeriumi pressiesindaja Kristin Rammus ütles, et praegu kaardistavad ministeeriumid õhusõidukite vajadusi, mille alusel valmistatakse ette memorandum valitsusele neljanda kopteri vajaduste kohta.
Toimetaja: Marek Kuul