Hangetelt saadav sääst võimaldab Eesti Raudteel Balti jaama laiendada
Nelja suure raudtee-ehituse koondumine samasse ajavahemikku, metalli ja muude ehitusmaterjalide hinna langus maailmaturul ning tihenenud konkurents ehitusturul annab Eesti Raudteele (EVR) mõnetist kokkuhoidu: neljale projektile esialgu eraldatud 75 miljonist eurost nn eurorahast võtavad kaks tööd plaanitust väiksema osa.
Riigifirma tahaks eurovahenditest likvideerida veel kaks raudteel ammu muret tekitanud pudelikaela. Esiteks kavatseb EVR nelja miljoni euro eest laiendada Balti jaama ning ehitada turupoolsesse külge kaks ooteplatvormi koos rööbastega ja lisarööpapaari Ülemiste poole, kirjutas Ärileht.
Peale selle viiakse Balti jaam üle automaatsele juhtimissüsteemile. Mujal maailmas on see juba üsna tavaline ja ka Tallinna rongiliikluse jaoks oleks liikluskorraldajatest loobumine suur tehnoloogiline hüpe.
Teiseks on juba aastaid muret teinud kaks Pääsküla ja Keila vahelist raudteelõiku, kus rongid peavad läbi ajama ühe rööpapaariga. 8,4 miljoni euro eest ehitaks Eesti Raudtee nüüd neile kokku seitsmele kilomeetrile ka teise rööpapaari, mis annaks võimaluse läänesuuna rongiliiklust veelgi tihendada.
Toimetaja: Priit Luts