Riik hooldab Piibe maanteed, ent ei arenda seda edasi ({{commentsTotal}})

Piibe maanteed küll hooldatakse iga-aastaselt, ent ei arendata edasi. Selleks on riigi põhimaanteed.
Piibe maanteed küll hooldatakse iga-aastaselt, ent ei arendata edasi. Selleks on riigi põhimaanteed. Autor/allikas: Maanteeamet

Riikliku teehoiukava alusel kuulub eelisarendamisele kolm põhimaanteed, ent ülejäänutele tehakse vaid põhihooldust. Muuhulgas hoiab maanteeamet korras endist Tallinna-Tartu põhitrassi, Piibe maanteed, ent edasiarendamisele tee ei kuulu.

Maanteeameti peadirektor Priit Sauk ütleb, et selle üle, milliseid maanteid hoitakse üksnes korras ja milliseid arendatakse ka edasi, paneb paika riiklik teehoolduskava.

Edasiarendamisele kuulub kolm põhimaanteed: Tallinna-Tartu, Tallinna-Narva ja Tallinna-Pärnu, kuivõrd neil on suurim liikluskoormus. Nn Piibe maantee, mis varem oli põhitrass Tallinna ja Tartu vahel, koosneb kõrvalmaanteedest, mis kuuluvad küll iga-aastasele hooldamisele, ent mitte arendamisele.

"Kõigepealt tegeleme meie teedevõrgu säilitamisega ja siis ka arendamisega, kus võimalik," ütleb maanteeameti peadirektor Priit Sauk. "Me arendame kõiki maanteid paremaks liiklusohutuse seisukohast, aga kui te küsite, kas võiks olla päevakorras Piibe maanteel Tartu maantee põhimõttel 2+1 või 2+2 sõiduratade arendus, siis vähemasti lähema kolme-nelja aasta plaanis selliseid projekte ei ole. Teekatte seisukoha mõttes aga hooldame nii seda kui ka kõiki teisi maanteid igal aastal vastavalt vajadusele."

Tallinna-Tartu maantee trassitööd ei hakka ehituse käigus ühelgi ajahetkel segama liiklust sedavõrd, et seda ajutiselt osaliselt Piibe maanteele üle peaks viima, kinnitab Sauk.

"Tallinna-Tartu maantee arendamine Kose-Mäo lõigul toimub täiesti uuel trassil, seega olemasolevat liiklust see ei mõjuta. Tee rajatakse uuele trassile ja kui ta valmis saab, siis avatakse liiklusele," selgitab Sauk.

Maanteeamet jälgib maanteede liiklussagedust iga-aastaselt. Viimase kahe aastaga on Eesti maanteede üldine liikluskoormus kasvanud viis-kuus protsenti. Samas aga ei jaotu liikluskoormuse kasv maanteedele ühtlaselt. Kui näiteks Tartu maanteel kasvab koormus iga aastaga mõnevõrra, siis Piibe maanteel on viimasel paaril aastal jäänud koormus samaks ja mõnel lõigul koguni vähenenud.

Piibe maanteel sõidab ööpäevas sõltuvalt lõigust suurusjärgus 850 kuni 3500 sõidukit, seevastu Tartu maanteel jääb ööpäevane liikluskoormus suurusjärgus vahemikku 6700 kuni 9000 sõidukit, sõltuvalt lõigust, näitavad paari viimase aasta mõõtmisandmed.

Sauk ütleb, et eelistab ka ise vahel Piibe maanteed, juhul kui sõit algab Põhja-Eestis Tallinnast idas, Maardu pool. Iganädalaselt Tallinna-Tartu vahet sõites on aga esimeseks eelistuseks siiski Tallinna-Tartu maantee kahe suurema linna vahet liiklemiseks.

"See on ikka ohutum, kiirem, otsem tee," põhjendab Sauk, ent kinnitab, et Piibe maantee on päris heas korras ning selle kasuks räägib vähem liiklust.

Toimetaja: Merilin Pärli



Ema Jana: "Ajaga läheb järjest kergemaks, sest muremõtted on hakanud vaikselt kaduma."

Veebidokk: Võrumaa tüdruk sai viirusest laastatud südame asemele uue

Südamesiirdamine on nii keeruline ja harvaesinev operatsioon, et siinmail pole võimalik selleks vajalikku oskusteavet ülal hoida. Sestap tehakse Eesti südamesiirdamised hoopis Soome lahe põhjakaldal Helsingis. Seal kaks uue südame saanutest on täiskasvanud, kuid üks neist on 16-aastane Võrumaa neiu Maria Sepp.

OpenGov tegevjuht Zachary Bookman.

Intervjuu OpenGov juhiga: valitsused töötavad mustade andmetega teadmatuses

Mida teha, kui tänaval jalutades tekib huvi, kui palju on kulunud kodanike raha tee parandamisele, mis laiub jalge all, või valgusfoorile, mille taga seisad? Tallinlasel tuleb minna linna kodulehele, laadida alla Exceli tabel ja hakata ridade vahel näpuga järge ajama ning arvutama. Silicon Valley tehnoloogiafirma OpenGov on töötanud välja selgemad ning lihtsamini mõistetavad tehnoloogilised lahendused, mis aitavad muuta valitsemist läbipaistvamaks.

Neandertallase El Sidrón J1 säilmed.

Neandertallaste lapsepõlv sarnanes inimeste omale

Ligikaudu 50 000 aasta eest heitis Hispaanias El Sidroni koopas veel segaseks jäävatel asjaoludel hinge umbes seitsmeaastane väike neandertallane. Luid hoolikalt uurinud antropoloogid järeldavad nüüd, et vaatamata jässakamale kehaehitusele ja suuremale koljumahule oli inimeste lähisugulaste lapsepõlv laias laastus võrreldav toona elanud nüüdisinimeste omaga.

Jaanika: "Ootus uue neeru järele on kõige keerulisem, aga kui see kõne tuleb, siis oled sa väga rõõmus."

Veebidokk: siiratud neer peab vastu vaid piiratud aja

Neerupuudulikkust on kahesugust: raske verekaotuse, põletuse või mürgistuse tõttu tekkiv äge neerupuudulikkus ning põletiku, diabeedi või päriliku arenguhäire tõttu tekkiv krooniline neerupuudulikkus. Jaanika Alaku viis neerupuudulikkuseni kogu lapsepõlve kestnud diabeet.

Sügisest on Eestis 213 omavalitsuse asemel 79.

Kiirotsing: mis saab koduvalla nimeks pärast haldusreformi?

Sel nädalal selgus lõplikult, millised vallad omavahel liituvad ning mis saab uute valdade nimeks. Pärast kohalike omavalitsuste valimisi sel sügisel jõustub haldusreform ning varasema 183 valla asemel jääb järgi 64. Linnade arv väheneb poole võrra ehk 30-lt 15-le. Mis on uute valdade nimed ja kas maakondlik kuuluvus on endine? Seda näeb allolevast otsingust.

ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: