Venelaste kaebus tõi Eestile süüdistuse pressivabaduse rikkumises ({{commentsTotal}})

Russia Today ingliskeelse telekanali stuudio.
Russia Today ingliskeelse telekanali stuudio. Autor/allikas: Reuters/Scanpix

Euroopa Nõukogu, OSCE esindaja ja pressivabadust kaardistav mittetulundusühendus Index of Censorship kritiseerisid sel nädalal Eestit seoses otsusega mitte lasta Tallinnas peetava EL-i kohtumise pressisaali kolme venelast.

Küsimuse all olid Vene riigikanali Rossija Segodnja töötajad Vladimir Dobrovolski, Maria Kisseleva ja Anastassia Sedelnikova. Nad ei saanud pressiakrediteeringut 7.–8. septembril Kultuurikatlas toimuvale ELi välis- ja kaitseministrite kohtumisele, kirjutas Postimees.

Ühesugune kaebus jõudis nii Euroopa Nõukogu kui Index of Censorshipi ajakirjandusvabaduse rikkumisi puudutavate teadete lehele. Seal teatas Rossija Segodnja esimene asepeatoimetaja Sergei Kotšetkov, et see on esimene kord, kui neile tehakse kõrgetasemelise EL-i ürituse kajastamisel takistusi.

Nende järel hakkas pahandama OSCE meediavabaduse esindaja Harlem Désir.

"Ma nõuan, et Eesti vaataks üle otsuse keelduda kolmele Vene ajakirjanikule EL-i välis- ja kaitseministrite kohtumise akrediteeringu andmisest," kirjutas ta Twitteris.

Eesti Ajakirjanike Liidu juht Helle Tiikmaa nägi Index of Censorshipile laekunud kaebust juba enne selle avaldamist, sest on ühenduse Eesti raportöör. Ta võttis seepeale ühendust Eesti ELi eesistumise meeskonna, välisministeeriumi ja teiste asjaomaste riigiasutustega.

Neilt saadud põhjenduste alusel koostas Tiikmaa Eesti poole selgituse, mille saatis Index of Censorshipi keskkontorisse.

"Neile see ei sobinud," jätkas ta. "Mina panin seda pahaks, sest asjal peaks olema ikka esindatud mõlemad pooled."

Tiikmaa saatis Index of Censorshipile kolmapäeva hommikul uue, täiendatud viidetega selgituse, kuid ka see polnud eile õhtuks ühenduse kodulehele jõudnud.

Küll aga pandi eilseks Euroopa Nõukogu lehel seisva süüdistuse alla selgitus Eesti alaliselt esinduselt mainitud organisatsiooni juures. Eesti kirjas meenutatakse nõukogu enda dokumendile viidates, et sõnavabadusega kaasnevad ka kohustused ja vastutus. Eesti kiri toob välja ka europarlamendi mulluse resolutsiooni, kus märgitakse, et Rossija Segodnja gruppi kuuluv Sputnik on pseudouudisteagentuur.

Toimetaja: Karin Koppel

Allikas: BNS



Pidev intensiivne infovoog ei pruugi pikas perspektiivis kasuks tulla.

Kurdistav infovoog teeb tasahilju pimedaks

Aju plastilisus, tehnika areng ja kiirenev elutempo kuulutab paberraamatute nurka vedelema jätmist ja taskuhäälingute pealtungi. Sisuliselt tähendab aga info nautimise ja mälumise asemel selle õgardlikult kugistamine tasahilju ja vabatahtlikult pimedaks jäämist, leiab R2 tehnikakommentaaris Kristjan Port.

ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: