Kesk ja Reform kulutasid kampaaniale konkurentidest kordades rohkem
Keskerakonna ja Reformierakonna kulud küündisid kolmandas kvartalis ligi miljoni euroni, milles umbes poole moodustasid kohalike valimiste reklaamikulud.
Keskerakonnal kulus poliitiliseks tegevuseks juuli algusest septembri lõpuni 688 300 eurot, millest reklaamikulud moodustasid 512 000 eurot.
Seejuures välireklaamile kulutas partei 251 000 ja telereklaamidele 121 000 eurot. Ülejäänud ligi 140 000 eurot kulus valimised võitnud parteil internetireklaamile, ajakirjandusreklaamile, ja trükistele.
Seejuures telereklaamidele kulunud summa suurus võib parteide puhul veel kasvada, sest aruandlusperioodi lõpu ja valimispäeva vahele jäi kaks nädalat.
Enam-vähem samasse suurusjärku jäid ka Reformierakonna reklaamikulud, olles kolmandas kvartalis 460 000 eurot. Lõviosa sellest kulus samuti välireklaamile - 234 000 eurot.
Telereklaamide summa on Reformierakonnal praegu vaid 34 000 eurot, mis tähendab, et tegelik summa kasvab järgmises aruandeperioodis tõenäoliselt kordades.
Ülejäänud ligi 190 000 eurot kulus Reformierakonnal reklaamitrükistele (124 000), internetireklaamile ja ajakirjandusreklaamile.
Kaugele kahest suurparteist jäid maha sotsiaaldemokraadid ja IRL, kelle reklaamikulud kahepeale kokku ei küündinud suuremate kulutajate tasemele.
SDE reklaamikulud olid 248 000 eurot ja IRL-il 168 000 eurot. Sotsid kulutasid välireklaamile 90 000 eurot ja IRL 18 000 eurot.
Küll aga panustasid mõlemad parteid üle 100 000 euro reklaamtrükistele, SDE panustas trükistesse 121 000 eurot ja IRL 107 000 eurot.
EKRE reklaamikulud olid kolmandas kvartalis 80 000 eurot.
Kõnealuseid aruandeid arutas neljapäeval ka erakondade rahastamise järelevalve komisjon:
Toimetaja: Priit Luts, Merit Maarits