Tallinna-Tartu maantee esimene 2+1 möödasõiduala avatakse liiklusele
Selle aasta alguses alustatud Tallinna-Tartu maantee kilomeetritel 131,0-135,1 asuva Annikvere-Neanurme lõigu 2+1 möödasõiduala on valmis ja osaliselt liiklejatele avatud. Suudari silla ehitustööd lõpetatakse novembrikuu jooksul.
Annikvere-Neanurme 4,1 kilomeetri pikkusel lõigul ehitati vaheldumisi kaks möödasõidu lõiku pikkusega 1,5 km ja 1,3 km, teatas maanteeamet. Selleks rajati kogu lõigu olemasoleva tee muldkehale lisaraja laiendused. Laupkokkupõrgete vältimiseks on 2+1 sõidurajad eraldatud metallist karptalast keskpiirdega.
Sõiduraja laius kaherealisel osal on 3,5+3,25 m ja üherealisel osal 3,75 m, eraldusriba laius 1,5 m ja sõiduraja servast kummalgi poole on 1,0 m laiune kindlustatud teepeenar.
Lõigul uuendati teekate ja liikluskorraldusvahendid, nihutati bussipeatuste asukohti ja ehitati bussipeatuste juurde jalgteed. Kohtades, kus müratase ületab lubatud piirmäära, paigaldati müratõkkeseinad või -vallid.
Samuti ehitati uued juurdepääsuteed ning tagasipöördekohad kohaliku liikluse ühendamiseks olemasoleva teedevõrgustikuga ja juurdepääsuks teeäärsetele kinnistutele.
Tee-ehitustööde käigus ehitati uus kolmerajaline Suudari sild üle Umbusi jõe.
Piirkiirus valminud Annikvere-Neanurme lõigul on talvel 90 km/h. Kevadel kui ilmad lubavad, tõstetakse piirkiirus 100 km/h.
Objekti projekteerijad olid Skepast&Puhkim OÜ ja Reaalprojekt OÜ, ehitasid Grk Infra AS ja ja Verston Ehitus OÜ. Tööd läksid maksma 4,7 miljonit eurot.
2+1 möödasõidualad
Põltsamaa-Tartu teelõigule km 127-182 rajatavatest möödasõidualadest on kilomeetritel 131,0-135,1 asuv Annikvere-Neanurme 2+1 sõiduradadega teelõik esimene.
Tänavu alustati ka kilomeetritel 160,8-168,1 asuva Valmaotsa-Kärevere 2+1 sõiduradadega teelõigu ehitusega, mis peab valmis saama 2018. aasta sügiseks.
Projekteerimisel on kilomeetritel 142,2-146,9 asuv Pikknurme-Puurmani ja kilomeetritel 170,0-174,1 asuv Kärevere-Kardla teelõik.
Toimetaja: Mirjam Mäekivi