Tallinna rajataval Reidi teel tuleb kiiruspiirang 40 km/h
Uue projekti järgi alandatakse Tallinna rajataval Reidi teel piirkiirus 40 kilomeetrini tunnis.
Kui eelmisel nädalal andis linnavalitsus teada, et uue projektiga vähendatakse Russalka ristmiku vahele jäävas osas tavaliikluse radasid ühe raja võrra mõlemas suunas, siis esmaspäeval teatas Roheliste erakonda kuuluv abilinnapea Züleyxa Izmailova, et projekti õnnestus muuta muuski.
"On saavutatud kokkulepe sõiduradade arvu vähendamises, trassi nihutamises kaldast maa poole, radadest osa muutmises ühissõidukiradadeks ja piirkiiruse alandamises 40 km/h, tänu millele kasvab tee läbilaskevõime ja liiklusohutus."
Roheliste aseesimees ja Izmailova referent Aleksander Laane ütles ERR-ile, et ilmselt ei saa 40 km/h kiirusepiirang olema terve reidi tee ulatuses, aga enamuses. Laane sõnul sõltub see liiklusskeemist. "On paradoksaalne aga tõde, et läbitavus on kõige suurem kiirusel 38 km/h," sõnas Laane.
Tema sõnul lepiti kokku ka lahendustes, mis muudavad projekti jalgratturitele ja jalakäijatele mugavamaks ja turvalisemaks.
"Olen rõõmus, et meie soov, et linnaplaneerimine lähtuks kaasaegsetest teadmistest, kuidas ühist linnaruumi paremaks muuta, on Tallinna linnapea Taavi Aasa ja tema meeskonna poolt toetust leidnud, ning esimesed sammud linna elukeskkonna parandamiseks on astutud," kommenteeris Izmailova.
Aleksander Laane väitel seisab Reidi tee trassi vastu praegu riigi keskkonnaamet.
"Koalitsiooni minnes õnnestus esimest korda ühise laua taha, silmast silma kohtuma saada nii linnavalitsuse liikmed kui ka asumiseltside esindajad, urbanistid, linnaplaneerijad, liikuvuseksperdid, keskkonnakaitsjad ja arhitektid, kellel, nagu rohelistelgi, on Reidi tee osas vägagi põhjendatud etteheiteid. Üllatuslikult oleme olukorras, kus meie arvates kõige mõistlikuma Reidi tee trassi vastu seisab riigi keskkonnaamet," sõnas Laane.
Keskkonnaamet ei pea mõistlikuks papliallee lõhkumist
Laane selgitas, et riigi keskkonnaamet ei pea võimalikuks tuua reidi teed rannikult otse Narva maanteele Hiina saatkonna piirkonda risti läbi pargi ala. "Põhjuseks on see, et ei tohi kahjustada paplialleed, mis seal keskel on. Selline kummaline takistus millest enne ei ole juttu," rääkis Laane.
"Meie näeme suuremat väärtust selles terviktükis, mis jääb Russalka poole. Ei saa aru, miks ei võiks paplialleest mõned puud maha võtta, sest paplid on neljanda väärtusklassi puud," lisas Laane.
Keskkonnaameti Põhja regiooni looduskasutuse spetsialist Tiina Napp teatas hiljem, et rohelised esitavad Reidi tee uue võimaliku trassikoridori keskkonnasõbralikkuse kohta valeinfot.
Napi sõnul ei vasta tõele väide, et keskkonnaamet n-ö kõige mõistlikume Reidi tee trassi vastu seisab. "Keskkonnaamet ei määra Reidi tee trassikoridori ning Eestimaa Roheliste soovitud Reidi tee uue asukoha puhul häviks Kadrioru ajalooline papliallee," ütles Napp.
Küll aga märkis Napp, et keskkonnaamet ei pea mõistlikuks Russalka mälestussamba suunalise ajaloolise papliallee lõhkumist.
Roheliste sõnul saab Reidi tee oodatust rohelisem ja tehtavate muudatuste tulemusel oluliselt väheneb projekti maht. Säilitatakse Inglirand ja laiendatakse linlaste võimalusi puhkeala kasutamiseks.
"See ei ole ideaalne lahendus, aga see on see, mida hetkel saavutada saab," ütles Laane veel Reidi tee uue projekti kohta.
Raepressi teatel on Reidi teele kavandatud nelja meetri laiune asfaltkattega kergliiklustee, kuhu lõigus Pikksilma väljakust kuni Russalkani rajatakse mõlemale poole kergliiklustee serva ühe meetri laiune PlayTop kattega jooksurada, mille pikkus on ca 800 meetrit.
Toimetaja: Aleksander Krjukov