Tallinn tahab taksojuhtidele kehtestada puhkeaja nõude ({{contentCtrl.commentsTotal}})

{{1582100940000 | amCalendar}}
Foto: Mupo

Tallinna linnavalitsus palub majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumil (MKM) kaaluda taksojuhtidele, sealhulgas platvormipõhise taksoveo osutajatele, sõidu- ja puhkeaja nõuete ning maksimaalse ööpäevase sõiduaja kehtestamist.

Tallinna abilinnapea Andrei Novikov ütles, et regulatsiooni ning järelevalve puudumine taksojuhtide sõidu- ja puhkeperioodi üle seab ohtu nii reisijate turvalisuse taksoveol kui ka kõigi teiste ohutuse, kes osalevad liikluses.

"Nii võiks ministeerium kaaluda mõtet sarnaselt bussi- ja raskeveokite juhtide sõiduaja piirangutele näha ette ka sõidumeeriku kasutamise kohustuse taksoveol või kehtestada äpitaksodele kohustuse kontrollida juhi sõiduaega," lausus Novikov.

Nõuete eesmärk oleks vältida juhtide ületöötamist ning seeläbi tagada liiklusohutus. "Tallinna korrakaitseametnikud on täheldanud, et tihtilugu teevad taksojuhid väga pikki päevi, on väsinud ja ületöötanud. Harukordne ei ole parkiv taksojuht, kes autos lihtsalt magab. Pole välistatud, et ületöötamisest tingitud väsimuse tõttu võib juhi tähelepanu liikluses osalemisel hajuda," seisab kirjas, mille Novikov saatis MKM-ile.

Abilinnapea sõnul on pealinna korrakaitseametnikud täheldanud, et tihtilugu teevad taksojuhid väga pikki päevi, on väsinud ja ületöötanud. "Harukordne ei ole linnapildis parkiv taksojuht, kes autos lihtsalt magab. Pole välistatud, et ületöötamisest tingitud väsimuse tõttu võib juhi tähelepanu liikluses osalemisel hajuda," selgitas Novikov.

Eriti murettekitav on Novikovi sõnul olukord platvormipõhist taksoveo teenust osutavate juhtidega, kes sageli on pärit kolmandatest riikidest. Tallinna linnal puudub praegu võimalus nii liiklusseaduse kui ka ühistranspordiseaduse alusel olukorda sekkuda.

Bolti hinnangul oleks tehniliselt võimalik tööajast kinnipidamist jälgida.

"Murekoht on selles, et isegi kui meie Bolti äpina kontrolliks, kui palju ta online'is viibib, kui palju ta äppi kasutab, siis 40 protsenti juhtidest Eestis kasutab rohkem kui ühte platvormi, see tähendab et me ei saa kontrollida, kas ta sõidab mõnel teisel platvormil lisatunde, või näiteks kas juhil on ka päevatöö," kommenteeris Bolti Balti- ja Põhjamaade valitsussuhete juht Sandra Särav. "Sõidumeerikute rakendamine tundub natuke üleliialine kohustus, täna kasutatakse neid just pikamaa autojuhtidel, Bolti sõidud on tavalselt paar kilomeetrit pikad."

Platvormi juhtidel on teenindajakaart, mille on välja andnud omavalitsus. Platvorm ei kontrolli isikute Eestis viibimise õigust. Klient saab hinnata juhi sõiduohutust äpis, väga madala hinde saamise korral võib Bolt blokeerida juhil äpi kasutamise.

Majandusministeeriumist öeldi, et kuna nad alles said Tallinna linnavalitsusest kirja, pole neil veel seisukohta, kuidas taksode tööaega reguleerida.

Kohaliku omavalitsuse ülesandeks korraldada oma territooriumil ühistransporti, mille hulka kuulub ka taksovedu ning kuigi omavalitsusel on ühistranspordiseaduse kohaselt õigus kehtestada taksoveol kasutatavatele sõidukitele teenuse kvaliteeti, sealhulgas sõitjate mugavust ja keskkonnasäästlikkust tagavad nõuded, ei kohaldu need nõuded platvormitaksodele.

Samuti puudub linnal võimalus sekkuda seadusliku aluseta taksojuhtide ettevõtlusvabadusse või seada piiranguid tegevusalal tegutsemise valikuvabaduse teostamisel. Liiklusseaduss on sätestatud enam kui üheksa inimese veoks kasutatavate sõidukite juhi töö- ja puhkeaja kohustus.

Tallinna munitsipaalpolitsei oli 2020. aasta alguse seisuga väljastanud 4083 taksoveoluba, 2215 sõidukikaarti ja 2725 juhi teenindajakaarti.

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: