Koroonaviirus pani eestlased rohkem käsi pesema ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Nakkav viirus pani eestlased enam käsi pesema.
Nakkav viirus pani eestlased enam käsi pesema. Autor/allikas: Luc Forsyth

Kui tualettpaberit ja hambapastat varusid inimesed rekordiliselt palju just eriolukorra väljakuulutamise ajal, misjärel tavapärane olukord taastus, siis seebiostmine kasvas hüppeliselt ja kohati jäigi sellele tasemele pidama - haiguspuhang pani inimesed varasemast enam käsi pesema.

Kui eriolukorra väljakuulutamise järel tühjenesid kaupluseletid tualettpaberist, ent juba nädal hiljem oli olukord endine, sest tegelikult paberikasutus ei kasvanud, vaid oli seotud igaks juhuks varude soetamisega, siis seebi kokkuost kasvas, ent enam ei kahanenudki. Järelikult on eestlased hakanud varasemast enam ja hoolsamalt käsi pesema.

Üle Eesti laiali olevates Coopi kauplustes kasvas eriolukorra alguses seebi ostmine jaanuariga võrreldes kaks korda. Ja samale tasemele on see jäänud siiani.

Võrdluseks: dušigeelide, šampoonide ja hambapastade müüki saab kirjeldada paanikaostlemisena, sest nende puhul toimus kriisi alguses hetkeline hüpe, mil inimesed varusid omale kaupa. Hiljem langes nende ostmine tagasi endisele tasemele.

Kui Coopi ketti kuuluvad ühistupoed tegutsevad pea igas asulas, siis Rimil on poed vaid kolmes suurimas linnas: Tallinnas, Tartus ja Narvas. Nende statistika on ka seebimüügis maapoodidest erinev.

Märtsikuu alguses müüs Rimi seepi ja hambapastat 17 protsenti enam kui aasta varem samal ajal. Eriolukorra väljakuulutamise ehk nn buuminädalal, mil kauba varumine muutus kaupmeeste hinnangul valimatuks, kasvas nende toodete müük lausa 63 protsenti.

"Suuhooldustoodete müük oli buuminädalal 69 protsenti üle eelmise aasta. Seebid müüsid sel perioodil aga enam kui 300 protsenti rohkem kui aasta varem," ütleb Rimi kommunikatsioonijuht Katrin Bats.

Seejärel langes hügieenitoodete müük Rimi poodides alla eelmise aasta taset.

Praeguseks on müük taas taastunud. Ent kui hambapastat ostetakse stabiilselt sama palju kui varem, siis seepi jäädigi rohkem ostma - umbes 15 protsenti mullusest enam.

Ka Selver täheldas märtsis hügieenitoodete kasvanud müüki. Kasvas nii hambapasta, seebi, tualettpaberi kui dušigeeli müük. Aprilli alguses müük kahanes, sest varud olid kodudes olemas. Üksnes kehahooldustooted, mille alla kuulub ka seep, jäi siis varasemast kõrgemale tasemele - selle läbimüük oli ka aprilli alguses jätkuvalt 120 protsenti võrreldes mullu sama ajaga. Sama palju müüs Selver seda kaubagruppi ka märtsikuus alates eriolukorra väljakuulutamisest.

Nüüdseks on aga Selveri kliendid maha rahunenud ja midagi erilist nende ostuhuvis enam silma ei torka.

"Kõik on kahe kuu jäärel hakanud vaikselt stabiliseeruma, minema tavapärasesse vormi tagasi. 20 tipptoote seas pole enam tavapäraseid erinevusi aastatagusega," kommenteeris Selveri kommunikatsioonijuht Rivo Veski.

Toimetaja: Merilin Pärli

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: