EasyJet: küberrünnakuga varastati üheksa miljoni kliendi andmed ({{contentCtrl.commentsTotal}})

EasyJeti lennuk.
EasyJeti lennuk. Autor/allikas: SCANPIX/REUTERS/Phil Noble

Briti odavlennufirma EasyJet kinnitas teisipäeval, et küberrünnak paljastas üheksa miljoni kliendi andmed.

Lennufirma sõnul varastati peamiselt klientide e-maili aadressid ja reisiandmed, kuid kurjategijad pääsesid ligi ka 2208 kliendi krediitkaardiandmetele, vahendas BBC.

Ettevõte jätkab rünnaku uurimist ning andis sellest teada ka Briti teabevoliniku ametile (ICO).

EasyJeti sõnul sai ettevõte esimest korda rünnakust teada juba jaanuarikuus.

"Me võtame turvalisust väga tõsiselt ning jätkame investeeringuid turvalisse keskkonda," kinnitas ettevõte pressiteates.

"Meil ei ole tõendeid, et kellegi isiklikke andmeid oleks kurjasti ära kasutatud, kuid ICO soovituse järgi me võtame ühendust umbes üheksa miljoni kliendiga, kelle reisiandmetele ligi pääseti, ning anname neile nõu, kuidas vähendada võimalikku andmepüügiohtu," lisas EasyJet.

Miljonid inimesed, kelle e-maili aadressidele ja reisiandmetele kurjategijad ligi pääsesid, peavad muutma oma paroole ning panema vähele võimalikke ootamatuid tehinguid.

BBC finantsanalüütiku Kevin Peachey hinnangul püüavad petturid ka andmevarguse järel olukorda ära kasutada. Peachey sõnul võivad petturid esineda EasyJeti, pankade või ametkondade esindajatena ning väita, et tegelevad hiljutise küberrünnaku mõjude lahendamisega. Tegelikult nad aga püüavad sel viisil ise inimeste isiklikke andmeid varastada.

Toimetaja: Merili Nael

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: