Eriolukord kahandas mitme jaeketi e-poe sortimenti ({{contentCtrl.commentsTotal}})

E-Selveri komplekteerijad.
E-Selveri komplekteerijad. Autor/allikas: Hendrik Osula

Mitu e-poodi pidavat jaekaupmeest vähendasid eriolukorras oma sortimenti, et komplekteerimise tempole vastu pidada.

Nii e-Coopis kui e-Selveris on müügil umbes 10 000 kaubanimetust. See vastab suuremale supermarketile või väiksemale hüpermarketile, kinnitavad jaeketid.

Siiski on mõlema keti kaubavalik eriolukorras vähenenud. Selver kinnitab, et on sortimenti siiski viimse paari nädalaga üksjagu taastanud.

"Valiku vähendamise põhjus oli, et suurenenud nõudluse olukorras kiirendada komplekteerimisvõimekust. Nägime, et ühe komplekteerija teekond väiksema kaubavaliku vahel, kus on enimvajalikud tooted, võimaldas meil seda tööd teha kiiremini. Aga tänases olukorras oleme oma protsessid täielikult ümber teinud. See pole enam kriisiolukorraga võrreldav, oleme valikut järjest taastanud. Räägime korraliku supermarketi või väiksema hüpermarketi sortimendist," ütles ERR-ile Selveri kommunikatsioonijuht Rivo Veski.

Coopi e-poe sortiment kukkus eriolukorras aga suisa kolmandiku võrra. See pole siiani varasema 15 000 nimetuseni tagasi jõudnud, vaid jätkab eriolukorra 10 000 tasemel.

"Nimetuste hulk vähenes eelkõige kriisi käigus, kui oli väga suur hulk tellimusi. See võimaldas suuremat hulka inimesi kiiremini teenindada. Praegu ei oska öelda, kas see muutub tagasi või jääbki nii," ütles Coopi kommunikatsioonijuht Martin Miido.

Maxima e-pood Barbora ujus eriolukorras aga vastuvoolu. Neil on müügil umbes 14 000 nimetust kaupa. Kuigi ka nemad kinnitavad, et e-poe sortiment vastab enam-vähem supermarketi mahule, siis nemad pigem isegi kasvatasid kaubavalikut eriolukorras.

"Eriolukord mõjutas Barbora kaudu pakutavat sortimenti pigem positiivselt, st tooteartiklid kategooriate lõikes sellel perioodil ei vähenenud. Pigem vaatasime just selles suunas, et eriolukorras mitmekordselt kasvanud nõudluse tingimuses suudaksime pakkuda kõrvuti tarnekindlusele ka võimalikult laia valikut. Sedasama põhimõtet järgime ka nüüd ja tulevikus - eesmärk on sortimenti laiendada ka edaspidi," ütles ERR-ile Barbora tegevjuht Kirke Pentikäinen.

Komplekteerimine liigub üha enam tavapoodi

E-poodide komplekteerimine liigub üha enam tavapoodidesse, sest spetsiaalselt selleks ehitatud ladudest enam ei piisa - e-äri laieneb pidevalt.

Selver teatas alles sel nädalal, et e-poe piirkond laienes Lõuna-Eestis Nõosse ja Elvasse, Põhja-Eestis aga Vihterpallu, Võsule ja Käsmu. Lisaks Tallinnale ja Harjumaale komplekteeritakse kaupa ka Tartus ja Pärnus kohapeal.

"Nõudlus on väga palju kasvanud. Näiteks Pärnu piirkonna nõudlus kahekordistus. Komplekteerimisel on appi võetud kauplused, võrgustikus juba viis komplekteerimiskohta. Liigume suunas, kus e-pood muutub osaks tavapoest ja kaugemas tulevikus on kõik füüsilised kauplused ka selle piirkonna e-poe teenindamiseks," ütles Veski. "Nendes kauplustes, kus komplekteeritakse, oleme sortimenti ka kasvatanud. Nii et ka tavapoe klient võidab sellest."

Coop komplekteerib e-poe tellimusi spetsiaalses komplekteerimiskeskuses, mis on Baltikumi suurim omataoline. Lisaks sellele aga saab e-poe kaudu tellida kaupa ka kindlatest piirkonnapoodidest. Sellisel juhul pannakse poekott kliendile kokku kohalikus kaupluses, mille valik on tõenäoliselt väiksem.

Barbora komplekteerib e-poe tellimusi Haabersti ja Linnamäe Maxima hüpermarketite riiulitelt. Pakendamine ja muu kauba väljastamisega seonduv toimuvad samas kaupluses selleks spetsiaalselt kohandatud laopinnal.

Kampaaniahinnad kehtivad ka e-poes

Kõik jaeketid kinnitavad, et tavapoe allahindluskampaaniad kehtivad ka e-poes mõne üksiku erandiga: näiteks kui mõnes poes hakkab mingi kaup käest minema, võidakse selles kohalik allahindlus teha.

"Hinnaplatvorm on tavakauplusel ja e-poel üks. Kõik allahindluskampaaniad, mis toimuvad kauplustes, on saadaval ka e-poe kliendile. Meie e-platvorm pole mõeldud ainult e-poe tarbijatele, vaid ka neile, kes soovivad sealt hindu vaadata, sellepärast see peegeldabki tavapoe hinnastust. See on üle keti meil nii," kinnitas Veski.

Ta möönab, et väikesed erisused siiski esineb.

"Vahel, kui teeme e-poe kampaaniaid, siis on seal tootel väike selgitav mumm juures, et hind kehtib ainult e-poes. Või kui mõni kauplus teeb mingile kaubakatergooriale oma allahindluse, näiteks sukad-sokid 30 protsenti. Üldiselt on aga hinnad täpselt samad," selgitas Veski Selveri lähenemist. "Selver on üks ettevõte, meil pole erinevaid hinnakomponente. Hinnastamist juhitakse keskselt, ka sisseost käib keskselt."

Sama kinnitab ka Coop: e-poe hinnakiri rajaneb Maksimarketi kaubavalikule ja hinnastamisele.

Ka Barbora väidab, et neilt saab kaupa sama hinnaga kui Maximast.

"Barbora.ee kampaaniahinnad on otseselt seotud ka Maxima kaupluste kampaaniatega. Soodushinnad rakenduvad kõikidele kampaaniakaupadele, kuid sõltuvalt sellest, kas see konkreetne toode on antud ajal e-poe sortimendis. Seega, kui Maxima kampaaniatoode on Barbora e-poes saadaval, kehtib sellele ka soodushind," selgitas Pentikäinen. "Erandid on vaid n-ö kauplusepõhised kampaaniad, nagu näiteks realiseerimistähtajaga seotud hinnalangetused."

Toimetaja: Merilin Pärli

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: