TTJA: kuuest suuremast ehituspoest ei eksitanud ostjat soodustustega vaid üks ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Kliendilehes reklaamitud soodushind erines kaupluses avaldatud soodushinnast
Kliendilehes reklaamitud soodushind erines kaupluses avaldatud soodushinnast Autor/allikas: TTJA

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (TTJA) leidis tänavu kevadtalvel Eesti suuremaid ehitusmaterjalide jaemüüjaid kontrollides nende sooduskampaaniate korralduses kümneid rikkumisi ja ebaausaid võtteid. Kontrollitud poodidest ei tuvastatud rikkumisi vaid ühes – Espaki Tallinna ja Tartu kauplustes.

TTJA jälgis 18. veebruarist 3. aprillini ehk poolteise kuu jooksul, kuidas kauplejad annavad inimestele ostueelset infot (sh hinnateavet), avalikustavad sooduskampaaniate reklaammaterjale, teavitavad inimesi soodustingimustel müügist ning milliseid kauplemisvõtteid nad seejuures kasutavad.

Kokku kontrollis TTJA K-Rautat, Bauhofi, Bauhausi, Ehituse ABC-d, Espaki ja Decorat, külastades 13 kauplust Tallinnas, Tartus, Pärnus ja Jõhvis. Samuti jälgis amet viit e-kauplust ehk K-Rauta, Bauhofi, Bauhausi, Ehituse ABC ja Decora e-poodi.

Juhuvalimi alusel uuriti 504 toodet kaheksast valdkonnast – tööriistad, valgus ja elekter, kodu- ja sisustuskaubad, seina- ja põrandakatted, vannituba ja küte, aiakaubad, viimistlusvahendid, üldehitusmaterjalid. Kokku tuvastati 70 rikkumist ja 17 erineva ebaausa kauplemisvõtte kasutamist.

Ainsana ei tuvastatud kontrollitud toodete seas rikkumisi Espaki Tallinna ja Tartu kauplustes. Kontrolli järel saatis TTJA kauplejatele märgukirja ning korraldas neile virtuaalse kohtumise.

"Sel korral piirdusime tähelepanu juhtimisega, kuid edaspidi eeldame kõikidelt turuosalistelt seadusekuulekat käitumist," võttis kontrolli kokku TTJA tarbimiskeskkonna osakonna juhataja Jaana Tael.

TTJA jätkab menetlust tuvastatud rikkumiste osas, mille käigus annab kauplejatele võimaluse esitada oma selgitused.

Kõikidel kauplejatel, kes soovivad korraldada sooduskampaaniaid, soovitab TTJA veenduda, et soodushinnad kehtiksid ainult toodetele, mida on (e-)poes varasemalt tavahinnaga müüdud; et tarbijale oleks avaldatud sooduskampaania lõpukuupäev; et sooduskampaania ei lõpeks ennetähtaegselt; et kaupu ei müüdaks soodushinnaga pärast sooduskampaania lõppu; et soodushind ei muutuks pärast kampaania lõppu tavahinnaks; et kaupluses avaldatud soodushinnad oleksid samad, mis (kliendilehtedes) reklaamitud; et tootel märgitud hind oleks sama, mis toote lõpphind kassas ning et soodushinna juures märgitud tavahind oleks varasemalt kehtinud tavahind.

Näited rikkumistest

Sooduskampaania kestis ebamõistlikult kaua (näiteks üle 2,5 aasta ehk kuni 16.11.2022) Autor/allikas: TTJA
Soodushinnasildil maha tõmmatud tavahind erines varasemast (tava)hinnast Autor/allikas: TTJA
Samaaegselt kehtis kaupluses mitu samadele toodetele kehtivat soodusmüügikampaaniat Autor/allikas: TTJA

Toimetaja: Mirjam Mäekivi

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: