Eesti elektrijalgrataste tootja müük on tänavu hüppeliselt kasvanud
Eesti elektrijalgrataste tootja Ampler Bikes müük kasvas tänavu kriisist hoolimata esimese viie kuuga 86 protsenti, möödunud aastal ulatus ettevõtte käive 5,7 miljoni euroni.
Möödunud aasta suvel kaasas Ampler Funderbeami ühisrahastusplatvormil 2,5 miljonit eurot, mille firma sai kokku viie päevaga.
Ettevõtte tegevjuhi Ardo Kauriti sõnul tuleneb osa edust koroonakriisi perioodil sellele, et ettevõte müüb rattaid peamiselt interneti vahendusel otse kliendile ilma vahendajateta. Seetõttu osutus ärimudel edukaks ajal, kui paljud teised rattapoed jäid suletuks.
Ampler Bikesi peamine turg on Saksamaa, samuti on suur osa müügist tänavu toimunud Šveitsis ja Hollandis. Tänavu plaanib ettevõte laiendada viimastes riikides võrgustikku, kus rattaid saab hooldada ja vajadusel parandada.
2019. aasta novembris kolis Ampler Bikes sisse uude tehasesse. See kiirendas Kauriti sõnul ettevõtte tootmist rattasõiduhooajaks ja nüüd on rattafirma võimeline tellitud ratta kliendini toimetama seitsme kuni 14 päeva jooksul.
Ajal, mil paljud on sunnitud inimesi koondama, palkas elektriratta tootja mõne töötaja isegi juurde. Kokku töötab ettevõttes 65 inimest, kellest 24 on liitunud käesoleva aasta jooksul. Veerand ettevõtte töötajatest asub Saksamaal.
Kauriti sõnul ettevõtte värbamisplaan seoses pandeemiaga oluliselt ei muutunud ning töökohad on seotud ettevõtte üldise kasvuga. "On olnud inimesi, kelle igapäevatöö on kadunud või muutunud, aga me leidsime neile teised ülesanded," ütles ta.
Ettevõtte juht märkis, et Ampler Bikes jätkab lähiajal kasvuplaanidega ning ettevõtte müüki ei planeeri. "Oleme hoidnud kurssi kasvada kiiresti kuid jätkusuutlikult eesmärgi poole, et olla inimeste esimeseks valikuks liikumiseks linnaruumis," lisas ta.
Praegu arendab ettevõte majasiseselt uut mobiilirakenduse platvormi lõppkasutaja jaoks, mille kaudu on võimalik näha infot ratta aku täituvuse, kiiruse, läbisõidu ja muu kohta ning teha rattale tarkvarauuendusi või näha diagnostilist informatsiooni. "Lühidalt kokkuvõttes on mobiilirakendus üks osa Ampleri kasutajakogemusest," märkis Kaurit.
Lähitulevikus plaanib ettevõte avada uue väljapanekusaali Kölnis.
Toimetaja: Barbara Oja