Rahvusvahelise autovedajate liidu esindaja: maanteetranspordi reform on protektsionistlik ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Foto: EBU/ERR

Möödunud nädalal Euroopa Parlamendi heakskiidu saanud Euroopa Liidu maanteetranspordi reform on tehtud Kesk-Euroopa riikide huvides ja legaliseerib protektsionismi, leiab rahvusvahelise autovedajate assotsiatsiooni peasekretär Toivo Kuldkepp.

Euroopa maanteetranspordi reformi üks punkt nõuab näiteks sõiduki ja autojuhi teatud aja tagant tagasipöördumist koduriiki. Üheksa Euroopa Liidu riigi, sealhulgas Eesti hinnangul kahjustab säte siinsete autoettevõtete konurentsivõimet.

Kuldkepp ütles regulatsiooni "Vikerhommikus" kommenteerides, et kuidagi peab sellega hakkama saama, aga üldiselt ta seda vajalikuks ei pea. "Eks ta selline protektsionistliku maiguga on," ütles Kuldkepp.

Kuigi Eesti autovedajate esindaja hinnangul leidub määruses ka mõningaid positiivseid asju, on seal imelikke üksikasju ka ülereguleeritud, näiteks vajadus puhastada parkimisplatse jääst ja lumest. Samuti on praegu täpselt reguleerimata, mis on see kodu, kuhu tuleb tagasi pöörduda: kas see on riik, kus ettevõte on registreeritud või autojuhi kodukoht.

"Meie ettevõtjatele on see paras nuhtlus. Rõhutan, see on tegelikult protektsionismi legaliseerimine, et meie ettevõtjatest lahti saada," ütles Kuldkepp, nähes regulatsioonis Kesk-Euroopa riikide huvide teenimist.

Kuigi Eesti koos kaheksa EL-i riigiga on reformi vastustanud, ei näe Kuldkepp erilisi juriidilisi argumente, et määrust kuidagimood pehmendada. Samas usub ta, et Eesti autovedajad saavad sellega hakkama ja aja jooksul mingid lahendused leitakse.

Kuldkepi andmetel teeb Eestis rahvusvahelisi vedusid 8000 autojuhti.

Toimetaja: Mirjam Mäekivi

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: