Mobiilsed kaamerad näitavad kiiruseületamise kasvu linnas ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Foto: ERR

Ligi aasta aega politsei kasutuses olnud mobiilsed kiiruskaamerad näitavad, et kiiruse ületamiste arv on tõusutrendis. Kui Tallinnas saavad juhid tänu hoiatusmärgile enne kaamerat hoo maha võtta, siis Tartus kiiruseületajad sellele loota ei saa.

Et linnasisesesse kiirusepiirangusse suhtutakse tihti liiga paindlikult, kinnitavad tulemused masinatel, mis mõõdavad kiirust kõigil mööduvatel sõidukitel ja edastavad omanikele automaatselt hoiatustrahvi, vahendas "Aktuaalne kaamera".

"Kui me võtame eesmärgiks, et kaardistame ära kõik kiirusrikkumised, siis hea näide ongi mobiilsed kiiruskaamerad. Kui ta automaatselt fikseerib ära kõik kiiruseületused, siis tegelikult need ongi masendavad, kui paari tunniga on rikkumisi paarisaja ringis ja rohkem, ainult linnaruumis. Võime öelda, et kiiruseületamiste arv on pigem tõusuteel," rääkis Tartu politseijaoskonna juht Andrus Reimaa.

Kolmapäeval fikseeris kiiruskaamera Tartus Kroonuaia tänaval kahe tunni jooksul 169 rikkumist. Neljapäeval Narva maanteel oli esimese 20 minuti jooksul masin teinud seitse sähvatust.

Varem on mobiilsete kiiruskaamerate ees olnud hoiatusmärgid, ent sellest nädalast juhid Tartu linnas enam vahetult enne kaamerat hoiatust ei saa. Selle asemel on linna piiril kiiruse mõõtmisest teatavad infotahvlid. Politsei loodab, et muudatus paneb juhte sõitma õigel kiirusel kogu tee, mitte ainult märki nähes.

"Selliseid näiteid on meil võtta küll, kus valvespetsialist mõõdab kiirust, mõni sõidukijuhtidest vähendab kiirust, nähes seda märki. Ja kui ta on kiirusekaamerast möödunud, siis ta vajutab gaasipedaali põhja ja näitab oma meelsust meile välja," tõdes Tartu patrullitalituse juht Argo Arukase.

Tallinna linn seevastu kaamerate eest hoiatusmärke ära võtta ei plaani.

"Selle hoiatusmärgi kasutamine on pigem soovituslik ja tal on ka ennetav mõte. Ega täna ka me praktikas ei hoia seda kindla vahemaaga. Me ise samamoodi ju hoiatusmärgi vahemaaga mängime, on see siis 500 meetrit, kilomeeter, kümme kilomeetrit, et autojuhtidel ei tekiks mingit kindlat mustrit," selgitas Põhja prefektuuri liiklusjärelevalvekeskuse juht Hannes Kullamäe.

Politseinike sõnul jäävad linnasisesed kiiruseületused enamasti kümne kuni 15 kilomeetri juurde. Trahvinumbri saab masin, korrutades lubatud kiirust ületanud kilomeetrite arvu kolmega.

Toimetaja: Merili Nael

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: