Tallinna-Tartu maantee Mäo-Imavere lõik tuleb samuti 120 km/h piiranguga
Transpordiamet kuulutas välja Tallinna-Tartu maantee Mäo-Imavere lõigu neljarajaliseks ehitamise projekteerimistingimuste menetlemise. Millal lõiku ehitama hakatakse, sõltub riigieelarvest, kuid plaan on ehitusega alustada 2026.
Mäo-Imavere lõigu piirkiiruseks saab olema 120 km/h. Lõik ehitatakse neljarajaliseks esimese klassi maanteeks, kus sõidusuundade vahele rajatakse eraldusriba, ristmikud viiakse eri tasapinnale ning peale- ja mahasõitude arv viiakse miinimumini.
20-kilomeetrise Mäo-Imavere lõigu eelprojekti valmimise tähtaeg on praeguste plaanide järgi 2023. aasta. Ehitamiseks läheb mõni aasta hiljem ning lõik peaks valmima kahe aastaga, ütles ERR-ile transpordiameti projekteerimise osakonna juhataja Janno Sammul.
"Kehtiva teehoiukava järgi on ehitamine planeeritud aastatesse 2026-2027. Kas see ka selliselt realiseerub, sõltub eelkõige riigieelarve võimalustest," lausus Sammul.
Seda, mitu protsenti Tallinna-Tartu vahelisest maanteest on selleks hetkeks 2+2 teelõiguna valmis, on keeruline öelda, märkis Sammul.
"See sõltub oluliselt järgnevate aastate rahalisest võimekusest. Ehk – mis ulatuses ja millised planeeritud objektid on selleks ajaks valminud," lausus Sammul.
Mäo-Imavere lõigule projekteeritakse uus Põhjaka sild üle Esna jõe, olemasolev sild lammutatakse; rajatakse Neeva kanali ja Navesti jõe sillad. Uueks ehitatakse Mäeküla, Koigi ja Imavere liiklussõlm.
Lähteülesandeks on antud ühetasandiliste ristumiskohtade likvideerimine või ümberehitus. Mäo-Imavere lõigule ehitatakse praeguse seisuga neli kergliiklustee eritasandilist ristet, kas tunnelit või viadukti, seitse maantee ristet ning kolm ökodukti.
Mäo-Imavere lõigul on aasta keskmine ööpäevane liiklussagedus 2020. aasta andmetel 7715 kuni 8781 autot ööpäevas, millest 17–18 protsenti moodustab raskeliiklus.
Toimetaja: Marko Tooming