Hispaania keelustab lastele suunatud magusareklaamid

Suhkruvatti sööv poiss.
Suhkruvatti sööv poiss. Autor/allikas: SCANPIX/USA TODAY Sports/Jeff Curry

Hispaania keelab lastele suunatud kõrge suhkrusisaldusega toitude ja jookide reklaamid, et aeglustada rasvumise epideemiat, ütles neljapäeval riigi tarbijakaitseminister Alberto Garzon.

Minister ütles, et keeld jõustub 2022. aastal ning puudutab reklaame televisioonis, raadios, internetis, sealjuures mobiilirakendustes, mille sisu on suunatud alla 16-aastastele.

"Alaealised on haavatavad tarbijad ja meie kohuseks on kaitsta neid reklaamide eest," ütles ta. 

Keeld kehtib erinevate maiustuste ja limonaadide reklaamidele, mille Maailma Terviseorganisatsioon (WHO) on kuulutanud lastele kahjulikuks. 

Garzon ütles, et Hispaania astub teiste Euroopa riikide, näiteks Suurbritannia, Norra ja Portugali jalajälgedes. 

Hispaanias on ülekaaluline umbes üks laps kolmest. "Reklaamid on selle näitaja üheks põhjustajaks," teatas tarbijakaitseministeerium Twitteris. 

Rasvunud ja ülekaaluliste laste ning noorukite osakaal on 5-19-aastaste seas üle terve maailma kasvanud neljalt protsendilt 1975. aastal natuke üle 18 protsendile praegu, seisab WHO andmetes.

Toimetaja: Merili Nael

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: