BTA on ajutiselt valmis katma kõik politsei põhjustatud liikluskahjud
Politsei- ja Piirivalveamet (PPA) ning kindlustusselts BTA jõudsid kokkuleppele alarmsõitudel põhjustatud kahjude hüvitamises. BTA hüvitab kõik PPA põhjustatud kahjud kuni pooltevahelise lepingu lõppemiseni, sest kumbki pool ei olnud lepingut sõlmides teadlik regulatsiooni puudustest.
BTA teatas varem, et ei hüvita enam kahjusid, mida politsei on tekitanud alarmsõite tehes. Vastavalt sõlmitud kokkuleppele on BTA siiski valmis kõik PPA põhjustatud kahjud kuni pooltevahelise lepingu lõppemiseni, sest kumbki pool ei olnud lepingut sõlmides teadlik regulatsiooni puudustest.
Püsiva lahenduse saamiseks tuleb regulatsiooni parandada aga seadusandlikul tasemel. Vastuoludele regulatsioonis peaks BTA hinnangul süvitsi keskenduma liikluskindlustuse seaduse muutmise käigus.
BTA kahjukäsitlusosakonna juhataja Jevgeni Maksini sõnul on PPA sõidukid kindlustatud ning liikluskindlustuse kui sellise kehtivuse üle puudus vaidlus.
"Küll aga tuli sel aastal senise liikluskindlustuse seaduse kohandamise valguses esile asjaolu, et iga alarmsõidu käigus juhtunud õnnetuste korral ei peagi kahju hüvitama kindlustusselts," sõnas Maksin.
"Hästi lühidalt öeldes, et kui alarmsõidu käigus hoiti ikka silmad lahti ja pea selge ning arvestati reaalse liiklusolukorraga, siis hüvitab tekkinud kahjud kindlustusselts. Kui aga peale heli- ja valgussignaalide sisselülitamist piltlikult öeldes ei vaadatud enam vasakule ega paremale ja näiteks ristmikule lähenedes ei veendutud selle ületamise ohutuses, tuleb kahjusid kompenseerida hoopis PPA-l riigivastutuse seaduse alusel."
Esile kerkinud ebakõlad on tekkinud Eesti liiklusseaduse, liikluskindlustuse seaduse ning Euroopa Liidu mootorsõidukite kasutamise tsiviilvastutuskindlustuse direktiivi vahel. Olukorrale objektiivse hinnangu andmiseks palus BTA arvamust ka valdkonna spetsialistidelt ning Liikluskindlustuse Fondilt ning ka nemad tunnistasid üheselt regulatsioonis sisalduvat vastuolu.
Ühtlasi välistab see vastuolu kindlustuskaitse olukorras, kus PPA, kasutades oma eriõigusi, ei taganud liikluse ohutust vastavalt liiklusseadusele ja põhjustas sellega kahju kolmandale isikule.
Maksini sõnul võetakse praegu eelkõige arvesse alarmsõitude ajal kannatada saanute kui nõrgema poole huvisid, mis antud hetkel tähendab neile kahjude hüvitamist.
"Ühtlasi on tekkinud segadusest kasu tulevaste riigihangete koostamistel ning samuti on see sisendiks liikluskindlustuse seaduse muudatuste elluviimisel," lisas ta.
Samuti lubas PPA teha endast kõik oleneva, et muuta liiklemine nii kaasliiklejatest autojuhtidele kui PPA-le ohutumaks olukorras, kus PPA, kasutades eriõigusi, kiirustab hädavajalikele väljakutsele.
Toimetaja: Karel Vähi