Õliühing: Eestit ähvardab taas kütuse piirikaubandus

Neste tankla Lätis Adažis. Lätis võib biolisandi nõude kaotamisel kütusehind langeda.
Neste tankla Lätis Adažis. Lätis võib biolisandi nõude kaotamisel kütusehind langeda. Autor/allikas: ERR

Läti valitsuse teisipäevane otsus kaotada 2023. aasta lõpuni riigis biokütuste segamise kohustus toob kaasa selle, et järgneva pooleteise aasta jooksul lööb taas õitsele kütuse piirikaubandus ning riigieelarve kaotab vajalikke lisaeurosid, kirjutab Postimehes Õliühingu tegevjuht Mart Raamat.

"Kui valitsuse soov oli lisaeelarvega aidata kaasa Vladimir Putinist luuseri tegemisele, siis kahjuks toob valitsuse soovimatus vaadata üle kütuste aktsiisipoliitika kaasa selle, et ka Eesti inimesest ja ettevõtjast saab naabritega võrreldes selge luuser," märgib Raamat Postimehe arvamusküljel ilmunud kirjutises.

Raamatu sõnul on sisuliselt kõik regiooni riigid ja tegelikult enamik Euroopa riike astunud samme tarbijatele ekstreemselt kõrgete kütusehindade leevendamiseks: "Nii ei tulnud tegelikult üllatusena Läti valitsuse teisipäevane otsus kaotada 2023. aasta lõpuni biokütuse segamise nõue. Lõunanaabrid loodavad sellega alandada tanklahindasid 12-14 sendi võrra."

Selline hinnalangus tähendaks, et Lätiga võrreldes oleks Eesti mootoribensiini tanklahind üle 20 sendi liitri kohta kõrgem ning diislikütuse puhul taastuks samuti 10-sendiline hinnavahe.

Kuigi eelmise aasta aprilliga võrreldes on keskmised tanklahinnad tõusnud 46 protsenti, ei leidnud rahandusminister põhjust aktsiise langetada, märkis Raamat.

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: