USA-s on drastiliselt langenud uudiste tarbimine
Ameerika Ühendriikides on võrrelduna 2021. aasta esimese poolega tugevalt langenud uudiste tarbimine ning kohati on see langenud allapoole koroonapandeemia eelset taset, vahendab USA portaal Axios.
USA-s oli uudiste tarbimine viimasel paaril aastal erakordselt kõrge. Samas ei ole sõda Ukrainas, mitmed tulistamised ja USA ülemkohtu otsus tunnistada abordiõigus põhiseadusvastaseks suutnud pälvida samal tasemel ameeriklaste huvi nagu koroonapandeemia algus ja 2020. aasta presidendivalimised.
USA kolme suurima kaabetelevisiooni telekanali CNN-i, Fox News-i ja MSNBC vaadatavus langes keskmiselt 19 protsenti võrrelduna 2021. aasta esimese poolega.
Rohkem vaatajaid on kaotanud CNN ja MSNBC, kelle vaadatavus langes vastavalt 43 protsenti ja 33 protsenti. Fox Newsi vaadatavus samas tõusis 12 protsenti samal perioodil.
USA-s langes ka uudisteäppide kasutamine 16 protsenti Apptopia andmete järgi.
Samuti langes USA viie kõige suurema uudisteportaali veebisaidi külastatavus Similarwebi hinnangul 18 protsenti 2022. aasta esimeses pooles.
Samuti on langenud ka sotsiaalmeedias jagatud uudislugude mõju Newswhipi järgi ligikaudu 50 protsenti, kuigi avaldatakse rohkem uudisartikleid. Newswhip analüüsib mõju hindamisel kui palju artikleid postitatakse, reageeritakse mõne emotikoniga, kommenteeritakse ja jagatakse.
Uudiste tähtsuse langus sotsiaalmeedias võib olla seotud Facebooki varasema otsusega vähendada uudistekstide levi Facebooki uudisvoos.
Axios toob ka välja, et Reutersi iga aasta tellitud ameeriklaste uudiste tarbimise harjumusi uuriva küsitlusuuringu järgi 42 protsenti ameeriklastest kas mõnikord või tihti väldib uudiseid. Veel 2017. aastal oli vastav number 38 protsenti.
Huvi uudiste vastu küsitletute seas langes 12 protsenti 43 protsendile, olles veel eelmine aasta 55 protsenti.
Toimetaja: Allan Aksiim
Allikas: Axios