Pärnu-Uulu lõigu ehitus on oluliselt muutnud liikluskorraldust

Tee-ehitus.
Tee-ehitus. Autor/allikas: Juhan Hepner/ERR

Mõne nädala eest alanud Via Baltica Pärnu-Uulu teelõigu ehitus on jõudnud faasi, kus suure liikluskoormusega teel on oluliselt muudetud liikluskorraldust. Ühtki õnnetust pole see siiski kaasa toonud.

Tegemist on ligi kümnekilomeetrise Pärnust Uulu viiva teelõiguga töödega alustati Pärnu poolt ja liigutakse Läti poole. Maantee liikluskoormus on suur, seal liigub ligi 12 000 autot ööpäevas, millest 20 protsenti moodustab raskeliiklus.

Just liikluse turvalisemaks muutmine oli peamine põhjus, miks pisut üle 30 miljoni euro maksev töö ette võeti. Leping hanke võitnud taristuehitusfirmaga Verston on sõlmitud sellistel tingimustel, et ehitusmaterjali hinnatõus ei lööks ehitajal jalgu alt.

"Selles lepingus on sees selline uus asi nagu ehitushinnaindeks. Meile on töövõtja esitanud kululoendi, kus on kõik ühikuhinnad sees. Kvartaalselt statistikaameti kodulehel avaldub ehitushinnaindeks ja sellest tulenevalt me saame hindu vajadusel kompenseerida. Juhul kui maailmaturul tõesti toimuvad suured hinnatõusud, siis me kompenseerime selle ka ehitajale, Me oleme maandanud sellega tekkivaid riske," rääkis transpordiameti projektijuht Roger Voll.

Verston on tööd objektil hooga käima lükanud ja teateid mõne tänava sulgemisest või teistest liikluskorralduse muudatustest tuleb järjest.

"Oleme jõudnud esimese kilomeetri jooksul freesimistöödega lõpule. Samas lõigus oleme alustanud kaevetöödega. Ja saab ka öelda, et järgmise kolme kilomeetri jooksul ehk kilomeetritel 134–137 tegeleme ka kaevetööde ja täitetöödega. Nii transiitliiklust kui ka kohalikku liiklust silmas pidades pidasime vajalikuks Raeküla kvartali väiksemad tänavad, mis väljuvad riigimaanteele, sulgeda. Oleme juba sulgenud Vambola ja Hirve tänava ja 2. septembrist, reedest, sulgeme ka Laane, Tarva ja Hiie tänava," lausus Verstoni projektijuht Marek Aun.

Suurel magistraalil on 2+2 sõidurajast jäänud järele 1+1, oluliselt on vähendatud piirkiirust.

Toimetaja: Marko Tooming

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: