Emor: Lidl on hõivanud seitse protsenti turust, enim on nõrgenenud Coop

{{1667456700000 | amCalendar}}
Lidl avas Eestis esimesed kauplused
Lidl avas Eestis esimesed kauplused Autor/allikas: Ken Mürk/ERR

Kantar Emori värskest toidupoekettide konkurentsi kaardistavast tarbijauuringust selgub, et esimese kuue tegutsemiskuuga on Lidl haaranud seitse protsenti Eesti toidukaupade jaeturust. Coop kui suurima turujõuga jaekett on kliente kaotanud enim, teatas uuringufirma.

Turujõud näitab Emori teatel ostukorvi jaotust erinevate jaekettide vahel ja sõltub oluliselt müügivõrgustiku laiusest. Eesti toidukaupade jaeturul on suurima turujõuga kodumaine Coop, mille tulemused on aastases võrdluses enim nõrgenenud, teatas Kantar Emor värskele uuringule viidates.

"Elanike hinnangutele tuginedes on Coop aga jätkuvalt parim igapäevakaupade ostukoht, mille kuvandi peamised tugevused on hea asukoht, kiire ja mugav ostuvõimalus ning eestimaiste toodete lai valik," lisas Kantar Emor.

Coop avaldas Kantar Emori uuringutulemustele kommentaari, kus märkis, et toidukaupluste turuosa mõõdetakse reaalse müügistatistika põhjal, mistõttu ei peegelda Emori poolt avaldatud statistika turuosade tegelikku olukorda.

"Turujõud on Emori enda väljamõeldud termin ning kajastab seda, et 1700 veebi teel küsitletust inimesest 23 protsenti käisid viimase kahe nädala jooksul Coopi kauplustes, 20 protsenti Maximas, 17 protsenti Selveris ja seitse protsenti Lidlis ning ei peegelda ühelgi moel ostukorvide jaotust erinevate jaekettide vahel," teatas Coop.

Maxima ja Selver teine-kolmas

Kindlal teisel kohal on Maxima ning kolmas on Selver.

Kui Maxima kuvandi peamised tugevused on seotud ratsionaalsete argumentidega nagu soodne hinnatase ja eripakkumised, siis Selveri kuvandis eristub emotsionaalne pehmemate väärtuste pool hea teeninduse, meeldiva ostukeskkonna ning värske ja kvaliteetse kauba pakkumise näol, selgitas Kantar Emor.

Turujõult neljas on Rimi ja viiendal kohal koos Prismaga on Lidl.

Kantar Emori ostukäitumise eksperdi Kersten Jõgi sõnul oli Lidli kui odavpoeketi fookus soodsale hinnale juba enne Eesti turule sisenemist teada, kuid uuring näitas, et Lidl on nõrgestanud nii hinnale rõhuvaid kui ka lisaväärtust pakkuvaid jaekette, pakkudes korraga nii tarbijale atraktiivset hinda kui ka kvaliteetset kaupa ja teenust.

"Lidl on liidrite kuvandit nõrgestanud mitmetes nende olulistes tugevustes ning saavutanud siin lühikese ajaga märkimisväärse tulemuse," lisas Jõgi.

Võttes lisaks arvesse emotsionaalset sidet poe ja klientide vahel ehk brändijõudu, on Lidlil selge potentsiaal turul veelgi kasvada. "Kui vaadata elanike antud meeldivushinnanguid erinevatele jaekettidele, on Lidlil kõige suurem kasvupotentsiaal Lõuna-Eestis ning koht turujõu esikolmikus terendab kõige eredamalt Virumaa piirkonnas," kommenteeris Jõgi.

Eestis tegutsevate suuremate jaekaubanduskettide turuosad Autor/allikas: Kantar Emor

Kantar Emori toidupoekettide uuring toimus septembris veebi teel, selles osales 1669 eestimaalast vanuses 15–74 aastat. Valim on esinduslik Eesti elanikkonna vastavaealise elanikkonna suhtes.

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: