Tarbijahinnaindeks kerkis aastaga 17,6 protsenti

Eesti tarbijahinnaindeks kerkis veebruaris 2022. aastaga võrreldes 17,6 protsenti, teatas statistikaamet. Tarbijahinnaindeksi suurimaks tõstjaks jäi ka veebruaris toidu kallinemine.
Tarbijahinnaindeks tõusis ka veebruaris võrreldes jaanuariga - 0,6 protsenti.
Mulluse veebruariga võrreldes olid kaubad 17,2 protsenti ja teenused 18,5 protsenti kallimad.
Statistikaameti juhtivanalüütiku Viktoria Trasanovi sõnul mõjutasid tarbijahinnaindeksit 2022. aasta veebruariga võrreldes enim toidu ja mittealkohoolsete jookide hinnatõusud, mis andsid kogutõusust kolmandiku.
Toidukaupadest on enim kallinenud suhkur (104,2 protsenti), jahu ja tangained (49,7 protsenti), kastmed (48,9 protsenti) ning munad (44,8 protsenti).
Eluasemega seotud hinnamuutused andsid kogutõusust veerandi. Tahkekütus oli 66,7 protsenti, kodudesse jõudnud elekter 63,8 protsenti, soojusenergia 36,2 protsenti ja gaas 11,8 protsenti kallim.
Transpordi panus indeksi tõusu jäi alla kümnendiku. Bensiin oli 4,5 protsenti ja diislikütus 14,3 protsenti kallim.
Jaanuariga võrreldes mõjutasid tarbijahinnaindeksit ühelt poolt enim toidu ja mittealkohoolsete jookide kallinemine, millest kaks viiendikku andis värske köögivilja hinnatõus (16,5 protsenti), ning teiselt poolt gaasi (20,1 protsenti), tahkekütuste (6,6 protsenti) ning üüri (1,8 protsenti) odavnemine.
