Eesti elanike lemmikbränd on endiselt Youtube
Eesti elanike kõige meeldivamate brändide edetabelit juhib neljandat aastat Youtube, millele järgnevad Kalev ja Swedbank, esikümnes on ka ERR.
Esikolmikule järgnes Google ning viiendat kohta tõusid jagama Apple ja Lidl. Esimest korda jõudsid sel aastal meeldivaimate brändide esikümnesse Apple ja Spotify.
Kantar Emor korraldas uuringut tänavu juba 14. korda.
"Edetabeli liider Youtube hoiab oma positsiooni kindlamalt kui varem ning brändi meeldivus püsib eriti tugevana nooremate (25–35-aastaste) meeste seas," ütles uuringuekspert Katrin Männaste.
Kalevit eelistavad enim alla 25-aastaste ja üle 50-aastaste segmendid, keskealiste jaoks on brändi meeldivus hiljutiste pakendite visuaalsete muudatuste tõttu langenud. Swedbank on populaarseim 50-aastaste ja vanemate hulgas, pigem eelistavad seda mehed.
Tihe konkurents ja positsioonide ümbermängimine jätkus jaekettide hulgas. "Mullu uue tulijana kohe meeldivuse esikümnesse tõusnud Lidl on edukalt turule sisenenud ja edestab sel aastal ülinapilt viimastes uuringutes lemmikjaebrändiks olnud Coopi. Üle mitme aasta on esikümnesse tagasi murdnud Maxima, Selver on kahel viimase aastal jäänud esikümne ukse taha," ütles Männaste.
Kantar Emor märkis, et brändide esikümne järgi hindavad Eesti inimesed enim digivaldkonna- ja tehnoloogiabrände. Lisaks eelnimetatud brändidele on nende seas ka SmartID.
Ainsa meediabrändina on esikümnes ERR, paari eelneva aastaga võrreldes küll veidi tagasihoidlikumal positsioonil. Samas on ERR eestlastest vastajate seas kõrgel teisel kohal Youtube'i järel, tõustes aastataguse uuringuga võrreldes koha võrra. Eestlaste seas vanusegrupis 25–74 on ERR aga esimesel kohal. ETV on eestlaste edetabelis kuuendal kohal, sama asetus oli telekanalil ka möödunud aastal.
Kantar Emor uuris maikuus veebis, kus palus vastajail etteantud nimekirja alusel valida kuni viis tema jaoks kõige meeldivamat brändi enam kui 160 nimetuse ja logo seast. Nimekirja aluseks on Kantar Emori erinevatest brändiuuringutest saadud kogemus. Uuringus osales 1094 Eesti elanikku vanuses 15–74 aastat.
Toimetaja: Barbara Oja