Eesti jaekaubanduse mai müügitulu langes kümnendiku
Eesti jaekaubandusettevõtete müügitulu oli mais 905 miljonit eurot. Võrreldes eelmise aasta sama kuuga vähenes müügitulu püsivhindades 10 protsenti.
Statistikaameti analüütiku Johanna Linda Pihlaku sõnul vähenes müügitulu nii toidukaupade ja tööstuskaupade kauplustes kui ka mootorikütuse jaemüügiga tegelevates ettevõtetes.
"Suurima languse tegid tööstuskaupade kauplused, kus müük vähenes eelmise aasta maiga võrreldes 15 protsenti, mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügitulu vähenes neli protsenti ja toidukauplustustel kolm protsenti," lisas Pihlak.
Tööstuskaupadest enim ehk 28 protsenti vähenes müügitulu muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjade ja muuga.
Müügitulu vähenes veel 16 protsenti muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (kaubamajad), 12 protsenti tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes, 11 protsenti kasutatud kaupade kauplustes, kioskites, turgudel ja otsemüügil, 11 protsenti posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes ning 10 protsenti majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes.
Müügitulu suurenes neli protsenti apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes.
Aprilliga võrreldes suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu mais kaheksa protsenti. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal vähenes aga müük eelmise kuuga võrreldes ühe protsendi.
Selle aasta viie esimese kuuga vähenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta sama perioodiga võrreldes üheksa protsenti.