Suursaarte lennuliine soovivad teenindada kolm ettevõtet

Nädala alguses lõppenud Tallinna-Kärdla ja Tallinna-Kuressaare lennuliini hankele esitasid pakkumused tunamullu asutatud Skystream Airlines, praegu Kärdla liinil lendav Diamond Sky ja Kuressaare liini teenindav NyxAir.
Saarte lennuliinide hanked on aastaid põhjustanud vaidlusi. Möödunud suval teatas Tallinna-Kärdla liini opereeriv Leedu ettevõte Transaviabaltika, et lennuliin ei ole sisendhindade tõusu tõttu ettevõtetele enam majanduslikult tasuv.
Transaviabaltika pöördus lepingust väljumiseks ka kohtusse, mille järel läks transpordiamet nendega kompromissile, lubades leping lõpetada. Seejärel korraldati seitsmeks kuuks uus hange, mille tulemusel sai Transaviabaltika iga lennu eest poole rohkem raha.
Talinna-Kuressaare liinil lendav NyxAir teatas mullu suvel, et lepingutes on kütuse kompenseerimise meede olemas ning lepingu sõlmimisel arvestas ettevõte ka hinnatõusuga, kuid ka nende kulud kasvasid prognoositust rohkem, mille järel ootas ettevõte samuti suuremat kompensatsiooni.
Tänavu aasta alguses sõlmis transpordiamet Tallinna-Kärdla lennuliini opereerimiseks lepingu Diamond Skyga, mille alusel on liini teenindanud 33-kohaline lennuk Saab 340A.
Kuressaare-Tallinna liinil lendab 2020. aastast Nyxair, lennukisse ATR 42-500 mahub 48 inimest.
Hanke järgi sobib Kuressaare liini teenindama vähemalt 42-kohaline lennuk, mis on toodetud sel aastatuhandel. Kärdla liinile sobib vähemalt 30-kohaline lennuk, mille vanusele piiri ei seata.
Toimetaja: Barbara Oja