X

Laadi alla uus Eesti Raadio äpp, kust leiad kõik ERRi raadiojaamad, suure muusikavaliku ja podcastid.

Berliini ja Pariisi vahel hakkasid uuesti käima öörongid

Uus Nightjeti öörong Berliinis enne väljumist 11. detsembril 2023.
Uus Nightjeti öörong Berliinis enne väljumist 11. detsembril 2023. Autor/allikas: SCANPIX/EPA/CLEMENS BILAN

Alates esmaspäevast hakkasid uuesti sõitma öörongid Berliini ja Brüsseli ning Berliini ja Pariisi vahel. Teenuse järele on suur nõudlus ning reisijad soovivad skeemi laiendamist.

2016. aastal lõpetasid tegevuse vanad Deutsche Bahni öörongid ning öine rongiühendus ühendus Berliini ja Pariisi ning Brüsseli vahel katkes juba 2014. aastal.

Selle nädala esmaspäeval hakkasid öörongid uuesti käima. Rongiga saab magades sõita Saksamaalt Brüsselisse ja Pariisi kolm korda nädalas: esmaspäeval, kolmapäeval ja reedel. Alates järgmise aasta oktobrist hakkab Nightjeti nimeline rong käima iga päev.

Rongiühendust haldavad koostöös Saksa Deutsche Bahn (DB), riigiettevõte Austria Föderaalraudtee (ÖBB), Prantsuse riiklik raudtee-ettevõte SCNF ja Belgia ettevõte NMBS/SNCB. Rongid kuuluvad ÖBB-le, mis haldab suurimat öörongide võrgustikku Euroopas.

Nõudlus teenuse järele on suur: vabad kohad on kättesaadavad alles alates jaanuarist. Seetõttu soovitatakse klientidel planeerida oma reisi hoolikalt ette.

Öörongide populaarsus kasvab ennekõike ärireisijate arvelt, kellele sobib pigem magada öösel rongis ning jõuda sihtkohta puhanuna kui sõita tavalise rongiga ja üürida hotellituba.

DB sõnul maksab odavaim pilet 30 eurot, kuigi DPA ajakirjanike sõnul on jaanuari odavaim pilet 45-eurose hinnaga. Kupeekohad maksavad 100 kuni 600 eurot ning voodikohad 165 kuni 475 euroni.

Euroopas on praegu üle 90 öörongiliini ning nende arv kasvab. Ometi ei jõua pakkumine nõudlusele järele. Põhjuseks on nii uute rongide ehitamiseks vajalik aeg kui raudteeühenduste piiratus. Reisirongid konkureerivad samade rööbaste eest kaubarongidega.

Lisaks soovivad valdkonna aktivistid, et raudteereisidele kohalduks soodsamad maksureeglid.

"On oluline kaotada käibemaks rahvusvahelistele raudteepiletitele," ütles Saksa telekanali ARD saatele Tagesschau raudteeühendusi propageeriva ühingu Allianz pro Schiene esindaja Dirk Flege.

Flege sõnul peab rahvusvahelise reisi rongipileti eest maksma seitse protsenti käibemaksu, samas kui rahvusvaheliste lennupiletite pealt käibemaksu pole vaja maksta.

Toimetaja: Mark Gerassimenko

Allikas: Tagesschau

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: