Inimesed kaebavad pensionifondide agressiivse müügi kohta ostukeskustes
Finantsinspektsioon saab järjest enam kaebusi agressiivse pensionifondide müügi kohta kaubanduskeskustes. Inspektsioon soovitab seal lepinguid mitte sõlmida. Osade fondivalitsejate väitel on see aga müügitöö lahutamatu osa. Tarbijakaitse hinnangul saab väljas sõlmitud lepingust loobuda.
Finantsinspektsioon kirjutas oma kodulehel, et aina enam pöördutakse nende poole agressiivse pensionifondide müügi tõttu kaubanduskeskustes. Inspektsiooni hinnangul ei ole kaubanduskeskuses sobiv koht nõnda olulise otsuse tegemiseks. "Aktuaalsele kaamerale" ei soovinud inspektsioon oluorda selgitada.
LHV-l on Eestis vaid kolm kontorit ja seetõttu on selline müük neile siiani oluline.
"Koolitame neid regulaarselt, kaks-kolm korda aastas pikemaid koolitusi, pluss jooksvalt kõikide uute teemadega," lausus LHV Varahalduse juhatuse esimees Vahur Vallistu.
Ka Luminoril on Eestis neli kontorit ja välimüük on vajalik.
"Küllatki regulaarselt jälgime, kuidas nad oma nõustamist ja müüki teevad," ütles Luminori investeerimistoodete- ja teenuste juht Siim Uusma.
Pensionifondide valitsejad ostavad selle teenuse aktiivse müügitööga tegelevalt ettevõttelt sisse ja on teenusega üldiselt rahul.
"Loomulikult me oleme aeg-ajalt saanud kliendikaebusi, mis puudutavad välimüüki. Iga kaebusega me tegeleme väga tõsiselt, igale kaebuse järgnevad seletuskirjad, uurimised. Aeg-ajalt, mis seal salata, oleme pidanud inimesi ka sellest tööst eemaldama, see käib asja juurde," ütles Vallistu.
"Kaebusi õnneks on väga vähe, saame rääkida ühest kaebusest 10 000 kontakti kohta. Aga alati julgustame tagasisidet andma oma kliente ja väga tõsiselt suhtume igasugustesse kommentaaridesse, mis tulevad nii klientide kui ka finantsinspektsiooni poolt," lausus Uusma.
Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve ameti (TTJA) poole on agressiivse välimüügi tõttu pöördunud üksikud tarbijad. Kuid tegelikult on tarbijal võimalik väljaspool äriruume sõlmitud lepingust 14 päeva jooksul taganeda.
"Näiteks lepingud, mis sõlmitakse tarbija kodus või ka ajutiste väljapanekutena ootamatutes kohtades, nagu kaubanduskeskuses või rannas, tänaval, kohvikus. Taganemise õiguse mõte on eelkõige selles, et tarbijale tuleb tehing ootamatult, seal võib olla psühholoogiline ostusurve, tarbija ei ole selleks valmis ja seetõttu on talle ette nähud ümbermõtlemise aeg," rääkis TTJA tarbijate- ja ettevõtjate nõustamise osakonna juht Kristina Tammaru.
Toimetaja: Marko Tooming