Kantar Emor: Eesti inimeste lemmikbrändid on Kalev ja Youtube

Kantar Emori uuringu kohaselt kerkis nelja-aastase vaheaja järel Eesti elanike jaoks kõige meeldivamate brändide edetabeli etteotsa Kalev, edestades viimastel aastatel tipus püsinud Youtube'i.
Kuigi viimastel aastatel kõige meeldivama brändina püsinud Youtube jäi sel aastal Kalevi selja taga teiseks, ei ole Kalevi edumaa lähima konkurendi ees ei ole suur, nendib Kantar Emor oma teates. Kolmandaks tõusis Gmail napi eduga mulluse kolmanda, Swedbanki ees. Esiviisikusse jõudis ka Smart-ID.
Kantar Emori uuringuekspert Katrin Männaste rääkis, et Kalev meeldib ühtmoodi palju nii noortele (alla 25-aastased) kui ka vanema (üle 50-aastased) vanuserühma inimestele. Kalevi esiletõus toetubki suuresti kõrgele meeldivusele nendes vanuserühmades. Youtube on endiselt nooremate meeste, rahvuse lõikes sagedamini mitte-eestlaste lemmik.
"Meeldivate brändide esikümme koosneb suuresti küll samadest brändidest kui aasta varemgi, kuid omavahelises konkurentsis saab siiski täheldada teatud muutusi," ütles Männaste. Näiteks vahetasid sel aastal kohad Gmail ja Google, inimesed kaldusid Google'i e-posti teenust valima lemmikute hulka sagedamini kui katusbrändi ennast.
Digitaalse identifitseerimise bränd Smart-ID on viie meeldivaima brändi seas esimest korda, olles populaarsust kogunud ka üle 50-aastaste seas.
Tihe konkurents jätkub jaekettide hulgas. "Mullu meeldivust kasvatanud ja Coopi ette tõusnud Lidli eelistamine näib olevat mõnevõrra jahtunud ja Lidl jääb sel aastal taas Coopile alla. Napilt esikümne ukse taha jäänud brändidest on Maxima (11. koht) suutnud stabiilset meeldivust hoida, Selveri (12.-13.koht) meeldivus on uuesti tõusule pööranud," kommenteeris Männaste.
Teiste valdkondade brändidest püsib stabiilselt meeldivana Eesti Rahvusringhääling (ERR), mõneaastase vahe järel leiab Swedbanki kõrval lemmikbrändide hulgast teisegi pangabrändi ‒ LHV.
15. korda toimunud populaarsemate brändide väljaselgitamiseks viis Kantar Emor läbi veebiuuringu, kus vastajail paluti etteantud nimekirja alusel valida kuni viis tema jaoks kõige meeldivamat brändi. Valik tuli teha enam kui 160 nimetuse ja logo seast. Nimekirja aluseks on Kantar Emori erinevatest brändiuuringutest saadud kogemus. Uuringus osales 1034 Eesti elanikku vanuses 15–74 aastat.
Toimetaja: Mirjam Mäekivi