Ekspress Grupi esimese poolaasta kahjum kasvas

Meediaettevõte Ekspress Grupp 2024. aasta teise kvartali puhaskasumiks kujunes miljon eurot, kuid poolaastaga teenis kontsern 200 000 euro ulatuses puhaskahjumit.
Ekspress Grupi 2024. aasta teise kvartali puhaskasumiks kujunes 1,0 miljonit eurot, mis on 67 protsenti suurem võrreldes eelmise aastaga, kuid poolaastas teenis kontsern puhaskahjumit 200 000 eurot, mis on eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 80 000 eurot suurem, teatas ettevõte.
Kontsern märkis, et poolaasta puhaskahjumi suurenemist mõjutavad peamiselt ka euribori tõusuga kasvanud intressimäärad ja kontserni investeeringutest tulenev amortisatsioonikulu kasv.
Ekspress Grupi teise kvartali müügitulu kasvas kuus protsenti, ulatudes 19,6 miljoni euroni. 2024. aasta esimese kuue kuu müügitulu kasvas võrdluses eelmise aastaga kaks protsenti 35,9 miljoni euroni.
Juuni lõpus moodustas digitaalsete tulude osakaal 87 protsenti kontserni kogukäibest. Digitaalsed tulud kasvasid üheksa protsenti võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Kontserni meediaettevõtete digitellimuste tulu ja digitellimust omavate inimeste arv kasvas aastases võrdluses jõudsalt kõigis kolmes riigis. Tugeva kasvu tegid ka piletiplatvormide müügitulu ja väliekraanidelt saadav reklaamitulu, märkis ettevõte.
Aastases võrdluses sai kontsern Balti riikides juurde üle 47 000 digitellimuse ehk 27 protsenti rohkem kui eelmise aasta juuni lõpus. Digitellimuste koguhulk ulatus 2024. aasta juuni lõpus 223 000 tellimuseni.
Ekspress Grupi juhatuse esimehe Mari-Liis Rüütsalu sõnul oli teine kvartal edukas nii veebi reklaamitulude kui ka digitellimuste tulude kasvatamisel.
"Teise kvartali tugevad tulemused vastasid ootustele ja neid toetas Euroopa Parlamendi valimiste kampaania," sõnas Rüütsalu. "Ootame positiivset mõju teise poolaasta tulemustele ka oktoobris toimuvatelt Leedu parlamendivalimistelt."
Rüütsalu märkis, et kontserni digitaalne tulu põhineb üha enam digitellimuste müügitulul ja moodustab järjest suurema korduva tulubaasi ilma täiendava müügitegevuse ja -kulude vajaduseta. "Oleme tugevdanud grupi meediaettevõtete pakutava sisu kvaliteeti ja mahtu, et olla kõigis Balti riikides digitellimuste valdkonna liider. Kontsern liigub samm-sammult oma strateegiliste eesmärkide suunas ja soovib aastaks 2026 pakkuda digitaalset tasulist sisu vähemalt 340 000 tellijale," lisas Rüütsalu.
Ekspress Grupi kasum enne intresse, makse, kulumit ja amortisatsiooni (EBITDA) oli teises kvartalis 3,0 miljonit eurot, kasvades 27 protsenti.
Teise kvartali kasumlikkust on aidanud tõsta veebireklaami ja digitellimuste edukas müük ning piletimüügiplatvormide ja digitaalsete väliekraanide mahtude kasv, märkis ettevõte.
Esimese poolaasta EBITDA oli 3,5 miljonit eurot, vähenedes kaks protsenti.
Ettevõtte sõnul tuleb negatiivne mõju esimesest kvartalist, mil reklaamitulud vähenesid tingituna Baltimaade üldisest nõrgast majanduskeskkonnast, mida võimendas ka valimistsüklite sattumine hilisemasse kvartalisse võrreldes eelmise aastaga.
Kontserni juhatus hindab ettevõtte likviidsust heaks ja peab oluliseks likviidsusreservide hoidmist nii võimalike uute ostude tarbeks kui ka majanduse edasise jahtumisega seotud olukordadeks.
30. juuni 2024 seisuga oli kontsernil rahalisi vahendeid 5,5 miljonit eurot, aasta varem oli vahendeid 6,1 miljonit eurot.
Tänavu maikuus maksis kontsern aktsionäridele dividendi kuus euro senti aktsia kohta kokku 1,8 miljoni euro väärtuses.
Toimetaja: Valner Väino