Rahvusvahelisel toiduturul jätkub konsolideerumine
USA toidufirma Mars teatas, et ostab ligi 35 miljardi dollari eest Pringlesi tootja Kellanova ning ajaleht The Wall Street Journal toob välja, et suured toidukontsernid lähevad üha suuremaks ning turul jätkub konsolideerumine.
Wall Streeti analüütikud leiavad, et Marsi ja Kellanova tehing toimus õigel ajal, kuna toidufirmade müügitulude kasv aeglustub. Kuigi pandeemia järel hakkasid hinnad kiiresti tõusma, siis hinnatõus võtab nüüd hoogu maha.
Toiduhiiglased otsivad nüüd kulude kärpimiseks ning äritegevuse edendamiseks uusi viise. Sel aastal on sektoris toimunud juba mitu olulist tehingut. Toidufirma Campbell Soup ostis hiljuti konkureeriva ettevõtte Sovos Brands. J.M. Smucker ostis 4,6 miljardi dollari eest Hostess Brandsi.
Analüütikud leiavad, et Marsi ja Kellanova tehing mõjutab kogu tööstust ning sellised tootjad nagu Utz, Simply Good Foods ja BellRing Brands võivad leida endale varsti uue omaniku.
Mars on USA üks suurimaid eraomanduses olevaid ettevõtteid, firma on ka varem agressiivselt laienenud. Ettevõtte käes on sellised kaubamärgid nagu Mars, Snickers, Orbit ja Pedigree. Jaanuaris avas firma Chicagos 42 miljonit dollarit maksma läinud arenduskeskuse.
Marsi tegevjuht Poul Weihrauch ütles ajalehele The Wall Street Journal, et firma tundis Kellanova vastu huvi juba mõnda aega. Tema sõnul tundsid nad huvi Kellanova suure portfelli vastu ning sellised kaubamärgid nagu utriGrain ja RX Bar sobivad hästi kokku Marsi äristrateegiaga.
Samal ajal peavad Kellanova sugused firmad võitlema veel väiksemate müügimahtudega, kuna tarbijad piiravad kulutusi. Suuremad firmad nagu Heinz tõstavad nüüd hindu aeglasemas tempos, pakuvad rohkem allahindlusi ning toovad turule uusi tooteid.
Toimetaja: Karl Kivil
Allikas: WSJ