Mercedes asub koostöös USA idufirmaga arendama tahkisakusid
Mercedes-Benz ja USA akutehnoloogia idufirma Factorial töötavad tahkisaku arendamise kallal, mis peaks oluliselt suurendama elektriautode sõiduulatust. Ettevõtted teatasid, et aku peaks tootmiseks valmis olema selle kümnendi lõpuks.
Tahkisaku mõiste viitab aku tehnoloogiale, kus kasutatakse tahket elektrolüüti vedela või geeljase asemel, mis suurendab ohutust ja võimaldab suuremat energiatihendust.
Uus aku, mille nimi on Solstice, peaks suurendama elektriautode sõiduulatust umbes 80 protsendi võrra ja saavutama energiatiheduse 450 vatt-tundi kilogrammi kohta, teatasid ettevõtted.
Tahkisakusid on peetud murranguliseks tehnoloogiaks elektriautode jaoks, kuna need peaksid vähendama süttimisohtu ja võimaldama kergemaid, odavamaid autosid, mis suudavad ühe laadimisega kaugemale sõita.
Siiski on nende laiaulatuslik arendamine osutunud keeruliseks.
Autotootjad otsivad kiiresti viise, kuidas vähendada kulusid ja suurendada elektriautode sõiduulatust, kuna müük on Euroopas seiskunud.
Factorial on juba välja töötanud pool-tahkisaku, mida autotootjad, sealhulgas Mercedes, testivad ja mis peaks jõudma elektriautodesse 2026. aastal.
Kuigi tahkisakudes kasutatakse täielikult tahket elektrolüüti, siis pool-tahkisakudes võivad veel olla mõned vedelad või geeljased komponendid, mis muudab nende tootmise lihtsamaks ja odavamaks.
"Factorial töötas esmalt välja pool-tahkisakud, kuna nende tootmisel saab kasutada sarnaseid tootmisliine kui tavaliste liitiumioonakude puhul, mis tähendab, et toodangut saab kiiremini tõsta," ütles ettevõtte tegevjuht Siyu Huang Reutersile.
Huang ütles, et tahkisakud ei vajaks tänapäevaste akude pakendite jaoks vajalikke kalleid ja raskeid jahutussüsteeme, võimaldades autotootjatel veelgi kulusid vähendada. "Me ei keskendu ainult aku elemendi maksumusele, vaid kogu sõiduki kulule," ütles ta.
Mercedes-Benz tehnoloogiajuht Markus Schaefer ütles Reutersile, et Factoriali tahkisakud võiksid pakkuda 40-protsendilist energiatiheduse kasvu võrreldes Saksamaa luksusautotootja praeguste suure jõudlusega akudega.
See võimaldaks Mercedesele kas oluliselt vähendada elektriautode akupakendi suurust – akud on elektriautode kõige kallim ja raskem komponent – või pakkuda pika sõiduulatusega elektriautosid neile, kes neid soovivad.
Toimetaja: Taavi Tamula
Allikas: Reuters