Eesti Raudtee kuulutas välja hanke Tapa–Narva raudteeliini ehitustöödeks
Eesti Raudtee tegeleb Tapa–Tartu lõigu elektrifitseerimise ning õgvendustöödega, mis peaksid valmima 2025. aasta suve lõpuks. Samast aastast aga liiguvad tööd ka idasuunale ning välja on kuulutatud riigihange Tapa–Narva raudteeliini õgvenduste ja kapitaalremondi tarbeks.
"Eesti Raudtee eesmärgiks on järgneval aastal alustada ka Tapa–Narva raudteeliini töödega elektrifitseerimise ning piirkiiruse tõstmiseks kuni 160 km/h. Antud eesmärgi saavutamiseks tuleb teostada liinile jäävate alla 1300 meetri raadiusega kõverate õgvendamised," ütles Eesti Raudtee ehitusteenistuse juht Imre Reipõld.
Reipõllu sõnul õgvendatakse kõveraid Tapa–Kadrina, Püssi–Kohtla ja Jõhvi–Oru jaamavahedes, lisaks korrigeeritakse tee geomeetriat koos pealisehituse väljavahetamisega Kiviõli–Püssi jaamavahel ning tehakse kapitaalremont Soldina–Narva jaamavahel kokku mahus 10,5 kilomeetrit.
Tööde tulemusena lüheneb raudteeliin 176,6 meetri võrra. Enim nihkub uus trass olemasoleva suhtes Püssi–Kohtla õgvendusel, kus nihkumine on 411 meetrit. Seitsmes jaamas asendatakse olemasolevad peatee pöörmed betoonil pöörmetega, mis võimaldavad jaamast kiiremat läbisõitu.
Elektrifitseerimiseks vajalike eelduste loomiseks teostatakse seitsme jaama osaline ümberehitus. Lisaks rajatakse uusi raudteealuseid truupe, rekonstrueeritakse kaks raudteeülesõidukohta, paigaldatakse ohutuspiirdeaedu ning tõstetakse ümber ette jäävaid kommunikatsioone.
Põhiliste ehitustööde teostamine on planeeritud aastatele 2025 ja 2026, ning elektrifitseeritud 160 km/h kiirust võimaldav raudteetrass peaks valmima 2027. aastal. Ehitustegevus jääb üheksa omavalitsuse haldusalale.
Projekti kaasrahastab Euroopa Liit ning Eesti riik kasvuhoonegaaside lubatud heitkoguse ühikutega kauplemise tulust.
Riigihange Tapa–Narva raudteeliini õgvenduste ja kapitaalremondi tarbeks ootab pakkumisi 17. detsembrini.