Eesti Post otsib umbes 200 000 euro eest strateegia väljatöötajat

Omniva kaubamärgi all tegutsev riigiettevõte Eesti Post otsib konsultatsioonifirmat, kes ettevõtte strateegia välja töötaks. Omniva juhatuse esimehe Märt Mägi sõnul on see levinud äripraktika, et jõuda uuendusliku lähenemisviisini ning ettevõte rõhutab, et ostetav teenus peaks protsessi suunama ja strateegia ise sünnib siiski Omnivas.
Eesti Post avaldas teisipäeval riigihangete registris hanketeate, et otsib Omniva äristrateegia koostajat perioodiks 2025-2030.
Hanke võitnud konsultatsioonifirma peab töötama välja Omniva tervikliku strateegia, mis tagaks püsiva kasvu, innovatsiooni ja juhtpositsiooni posti- ja logistikasektoris. Hanke eeldatav maksumus on 200 000 eurot.
ERR uuris ettevõttelt, miks ei ole strateegia koostamine juhatuse ülesanne, vaid seda tuleb väljastpoolt sisse osta. Omniva juhatuse esimees Mart Mägi ütles, et tegu on väljakujunenud äripraktikaga nii kohalikul kui ka globaalsel tasandil, mille eesmärk on ettevõttena saada erapooletut vaatenurka ja teadmisi, et parandada ja kiirendada organisatsiooni strateegilist arengut.
"Erinevate sektorite kogemuste kasutamine aitab kaasa sellele, et meie arengustrateegia oleks kooskõlas parimate praktikatega ja sisaldaks uuenduslikke lähenemisviise, mis lõppkokkuvõttes toovad organisatsioonile ka eesmärkide püüdlemisel paremaid tulemusi," lausus Mägi.
Valitsus avaldas mullu veebruaris plaani seitse riigifirmat erastada, kuid Omniva jäi tookord ootenimekirja. Mägi sõnul ei ole nüüdne strateegia koostaja otsing samuti seotud erastamisega, vaid tuleneb vajadusest seada tugevad uued eesmärgid kiiresti muutuvas ja konkurentsitihedas keskkonnas.
"Väliste ekspertide kasutamine aitab märgata võimalusi ja lahendada väljakutseid, mis ei pruugi ettevõttesiseselt kohe ilmsiks tulla," lisas ta. "Strateegia väljatöötamine ja äriotsuste tegemine jääb siiski juhtkonna ja nõukogu vastutusalasse."
Omniva kommunikatsiooni- ja jätkusuutlikkusjuht Janis Andžans rõhutas samuti, et strateegia töötab välja tegelikult Omniva ning nõustamisteenuseid ostetakse protsessi suunamiseks.
"Teisisõnu, me ei hangi strateegiaarendajaid, vaid pigem konsultante, kes arendusprotsessi toetavad. Lisaks kujutab hanke maksimumsumma selle maksimumi, mitte summat, mis oleks tegelikult selle teenuse jaoks paika pandud," lisas Andžans.
2023. aastal jäi Omniva 1,3 miljoniga kahjumisse ning kontserni müügitulu oli 131,7 miljonit eurot. Eelmise aasta tulemusi ei ole riigiettevõte veel avaldanud, kuid üheksa kuu tulemused näitasid kiire käibekasvu juures süvenevat kahjumit – see jõudis 4,4 miljoni euroni.
Toimetaja: Karin Koppel