Tapa-Narva raudteeliini kapitaalremonti tahab teha kolm ettevõtet

Eesti Raudtee korraldatud hankele Tapa-Narva raudteeliini õgvenduste ehitamiseks ja kapitaalremondiks laekus kolm pakkumist.
Riik on seadnud eesmärgiks Tapa-Narva raduteeliini elektrifitseerimise ja reisirongide sõidukiiruse tõstmise kuni 160 kilomeetrini tunnis, seda aga praegused plaanikõverad ei võimalda.
Hanke raudteeliini kapitaalremondiks algatas Eesti Raudtee juba novembri alguses ja selle esialgne tähtaeg oli detsembris, kuid tähtaega otsustati seoses hanke ajal laekunud küsimuste ja hankedokumentide muutmisega pikendada.
Hanke võitja peab plaanikõverad õgvendama, vahetama välja peatee pöörmed, tegema Soldina-Narva lõigul kapitaalremondi ning ümberehitused jaamades, et luua valmidus elektrifitseerimiseks.
Seejuures peab töövõtja paigaldama ehitatavate rajatiste juurde internetis juhitavad väliskaamerad, nii et need asuksid iga tööprotsessi juures ning tööde tellija saaks kaamerapilti veebist jälgida.
Raudtee elektrifitseerimiseks ja uute liiklusjuhtimisüsteemide ehitamiseks tehakse töid sellest hankest eraldiseisvalt, kuid raudtee-ehitusel tuleb arvestada paralleelselt toimuvaid töid.
Teisipäeval kell 12 lõppes võimalus pakkumusi esitada ning selleks ajaks laekus neid kolm. Pakkujaiks olid Leonhard Weiss OÜ, OÜ GoTrack ning ühispakkumise teinud AS Trev-2 Grupp ja Skinsest Technology OÜ.
Eesti Raudtee kommunikatsioonijuhi Monika Lillese sõnul hakatakse nüüd pakkumisi kontrollima, hindama ning tulemusi majas, juhatuses ja nõukogus kooskõlastama.
"See võtab kõik aega pisut üle kuu. Alles siis selgub võimaliku lepingu allkirjastamise kuupäev," ütles Lilles.
Võitja valitakse välja madalaima hinna põhjal ning tööd peaksid valmis saama 30. novembriks 2027.
Toimetaja: Karin Koppel