Jaemüük kasvas veebruaris aastatagusega võrreldes neli protsenti

Statistikaameti andmetel oli jaekaubandusettevõtete müügitulu veebruaris 785 miljonit eurot. Võrreldes eelmise aasta sama kuuga kasvas müügimaht neli protsenti.
Statistikaameti analüütiku Johanna Linda Pihlaku sõnul suurenes veebruaris eelmise aasta võrdluses mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügimaht 21 protsenti ja tööstuskaupade kaupluste müügimaht kuus protsenti. Toidupoodide müügimaht vähenes aga eelmise aasta veebruariga võrreldes viis protsenti, lisas Pihlak.
Tööstuskaupade kauplustest suurenes müügimaht veebruaris kõige rohkem ehk 28 protsenti muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjade ja muuga.

Müügimaht kasvas veel kümme protsenti kasutatud asjade kauplustes ja väljaspool kauplusi ehk kioskites, turgudel ning otsemüügil, samuti neli protsenti apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes.
Müügimaht vähenes kümme protsenti kaubamajades, kaheksa protsenti rõivaste ja jalatsite kauplustes ning seitse protsenti posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes. Majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kaupluste müügimaht jäi 2024. aasta veebruari tasemele.
Selle aasta jaanuariga võrreldes vähenes veebruaris jaekaubandusettevõtete müügimaht kolm protsenti protsenti. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal suurenes müügimaht eelmise kuuga võrreldes kaks protsenti.
Toimetaja: Mirjam Mäekivi